جشنواره تقدیر از نقدهای برتر نسبت به قوه قضاییه برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۰۹:۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۷۳۷۹
جشنواره تقدیر از نقدهای برتر نسبت به قوه قضاییه برگزار می شود
معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که جشنواره رسانه و عدالت می تواند الگویی کشوری باشد، گفت: اقدامات دادگستری کل استان کرمان در برگزاری این جشنواره می تواند الگویی کشوری بوده و در استان های مختلف اجرایی شود.

به گزارش برنا؛ سعید یوسفی‌پور در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان افزود: اکنون که حدود 5 ماه از مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین اژه ای به عنوان ریاست قوه قضاییه می گذرد، مشخص است که در ادامه دوره تحولی آیت الله رئیسی در قوه قضاییه، دو ویژگی به صورت جدی در سطح قوه قضاییه دنبال می شود.

وی رویکرد تخصصی و فنی به مسائل قوه قضاییه را یکی از ویژگی های دستگاه قضایی در دوره کنونی دانست و ادامه داد:  حجت الاسلام و المسلمین اژه ای به عنوان فردی که سال ها در قوه قضاییه مسئولیت داشته اندو از پائین ترین و میانی ترین رده ها  در درون قوه قضاییه به این مقام رسیده اند، شناخت دقیقی از ابعاد فنی و تخصصی این قوه قضاییه دارند و از این رو،  ورویکردهای فنی و کارشناسی در قوه قضاییه تقویت شده است.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه تصریح کرد: مستمع بودن ریاست قوه قضاییه ویژگی دوم این قوه در دوره مدیریتی کنونی است که نمادی برای تمامی مسئولان قضایی کشور به شمار می رود زیرا در گذشته برخی از مسئولان در جمهوری اسلامی گوش هایشان سنگین  شده بود که این رویه در دوره کنونی قوه قضاییه جایی ندارد و امیدواریم  این رویه روز به روز در سطح کشور تقویت شود.

یوسفی‌پور عنوان کرد: یکی از مسئولیت ها و ماموریت های مرکز رسانه قوه قضاییه در این دوره مدیریتی این است که جلسات هم اندیشی با نخبگان را برگزار کند و ریاست قوه قضاییه نیز و قت گداشته و این صحبت ها و مطالب مطرح شده را گوش می دهند و این موضوع در استان ها و در سطح مسئولین استانی  عدلیه نیز باید تقویت شود.

وی با تاکید بر این مطلب که رسانه ها در رساندن نقطه نظرات نخبگان و مردم به مسئولان قضایی  نقش مهمی دارند، تاکید کرد: از رسانه ها لزوما انتظار نمی رود که عملکرد قوه قضاییه را انعکاس دهند و اگر چه اقدامات در این حوزه قابل تقدیر است اما این اقدام، یکی از بخش های کوچک تعامل بین قوه قضاییه و رسانه ها است و مهمترین انتظار ، انتقال درخواست توده های مردم و نخبگان به قوه قضاییه است.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه  ادامه داد: در شرایطی هستیم که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نباید سقوط کند و رسانه هایی که دغدغه کشور، انقلاب و مردم را دارند؛ نباید اجازه دهند این پل  و این راه ارتباطی سقوط کند بلکه باید لحظه به لحظه وسعت و عمق آن افزایش یابد و به سمت قوه قضاییه در تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

یوسفی پور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان و ارسال بیش از شش هزار اثر به دبیرخانه آن اشاره و بیان کرد: این جشنواره می تواندبه الگویی برای دادگستری سایر استان ها تبدیل شود.

وی یادآور شد: طبق سند تحول قضایی، قوه قضاییه کار بدیعی را آغاز کرده است و امیدواریم تا پایان سال جاری و یا نیمه سال آینده جشنواره تقدیر از نقدهای برتر نسبت به قوه قضاییه برگزار شود، که تحولی مهم در تعامل رسانه با قوه قضاییه به شمار می رود.

معاون مطبوعات و فضای مجازی مرکز رسانه قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه امروز به بلوغ اجتماعی رسیده و متوجه اهمیت رسانه ها به ترتیب  می باشد.

انتهای پیام

نظر شما