استاندار کرمان: کاملا تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۱:۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۸۴۲۵
استاندار کرمان: کاملا تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم
استاندار کرمان گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما در زمان مناسب تصمیمات اقتضایی خواهیم گرفت.

به گزارش برنا؛ علی زینی وند در یکصد و سیزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت، پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به ارائه گزارشات فعالیت های کمیته های ذیل ستاد استانی مقابله با کرونا گفت:گزارشاتی که کمیته ها دادند نشان می‌دهد فعالیتشان بهتر شده و ما باید خودمان را برای شرایط جدید بیماری آماده کنیم.

وی گفت: در هفته گذشته ۸۰ کشور درگیر سویه جدید بیماری کرونا(اُمیکرون) بودند که در این هفته تعداد کشورهای درگیر به ۱۱۰ مورد رسیده است که نشان می دهد سرعت انتشار ویروس بسیار بالاست.

زینی وند گفت: ستاد ملی مدیریت، پیشگیری و مقابله با کرونا مصوباتی خواهد داشت که به استان ها ارسال خواهد شد و کمیته ها باید با جدیت این مصوبات را دنبال کنند.

استاندار کرمان گفت: در مناطقی که آمار دریافت واکسن دوز اول پایین است باید اقدامات موثری انجام شود تا به شرایط نرمال برسیم.

وی رعایت پروتکل ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیر هر دستگاه هم باید در بحث پوشش واکسیناسیون کادر اداری و هم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مجموعه خودش مسئول باشد ضمن آنکه انتظار داریم حراست‌، بازرسی و امور اجتماعی استانداری نیز با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی نظارت ویژه بر امر واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار سویه جدید بیماری کرونا در بحث بازگشایی مدارس نگرانی‌هایی وجود دارد که در این راستا نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد تعطیلی سه هفته ای مدارس ارائه شد که به جمع‌بندی نرسید و اگر در هفته های آینده به وضعیت بدتری برسیم تابع تصمیمات ملی خواهیم بود اما در صورت نیاز تصمیمات اقتضایی در سطح استان خواهیم گرفت.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات در مدارس و دانشگاه ها گفت: با توجه به تجربیاتی که در گذشته کسب کرده‌ایم، در این موضوع مشکلی نخواهیم داشت و همچنین در حوزه مراسمات و مناسبت های پیش رو، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی جلساتی را برگزار کنند تا نحوه برگزاری مراسم با سقف مشخص و از نظر زمان و میزان جمعیت مرور و مدیریت شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان به موضوع برگزاری مراسمات دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، مراسم های هفته مقاومت در کل استان توزیع شده و در مرکز استان هم در دانشگاه ها، مصلی و مکان هایی که وسعت زیادی دارند این مجامع تعریف شده است ضمن آنکه انتظار داریم به هیئت های مذهبی ابلاغ شود که موکب ها فقط فعالیت مذهبی داشته باشند و از توزیع هر نوع پذیرایی خودداری کنند.

استاندار کرمان از کمیته اطلاع رسانی و شورای اطلاع رسانی خواست که تشکیل جلسه داده و در بحث اطلاع رسانی بسیار فعال تر عمل کنند و همچنین تیم های واکنش سریع و بیمارستان ها نیز آمادگی کامل در مواجهه با سویه جدید ویروس کرونا در هفته های آینده را داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز