بم می‌تواند قطب گردشگری کشور بشود

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۷:۲۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۹۷۵۹
بم می‌تواند قطب گردشگری کشور بشود
فرماندار بم با بیان اینکه اجرای شعار تبدیل بم به قطب گردشگری کشور شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست، گفت: «وقتی سفیر آلمان در بازدید از ارگ تاریخی بم می گوید که ما برای معرفی ایران از چهار تصویر استفاده می‌کنیم که یکی از آن‌ها، تصاویر ارگ بم است؛ نشان می‌دهد که این شهرستان در حوزه‌ی گردشگری حرف زیادی برای گفتن دارد».

به گزارش برنا؛ هادی شهسوارپور در حاشیه نشست کارگروه گردشگری شهرستان بم افزود: «اما با وجود ظرفیت‌های گردشگری بم، متاسفانه از این صنعت هیچ استفاده‌ای در شهرستان نشده و برنامه‌ای نیز نداشته‌ایم».

وی از حضور بم در نمایشگاه گردشگری تهران نیز خبر داد و اظهار کرد: «امسال با پیوستن بخشی از کویر به شهرستان بم، می‌توانیم از ظرفیت گردشگری کویر برای ورود گردشگران خارجی و نشان دادن آن در نمایشگاه بین‌المللی استفاده کنیم».

شهسوارپور تاکید کرد: «این شهرستان می‌تواند با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب گردشگری به‌خصوص با وجود چهار اثر ثبت شده جهانی به قطب گردشگری کشور تبدیل شود».

وی افزود: «۲۶ آثار ثبت شده جهانی در کشور وجود دارد که هفت اثر آن در استان کرمان قرار دارد و از این تعداد چهار اثر شامل ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگ آن، کویر، قنوات اکبرآباد و قاسم آباد بروات شامل یک چهارم آثار ثبت شده جهانی کشور در شهرستان بم قرار دارد».

شهسوارپور درباره‌ی حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران نیز گفت: «این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران به شمار می رود و با توجه به اهمیت آن و نشان دادن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، شهرستان بم نیز با تمام پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارد در نمایشگاه حضور خواهد داشت».

فرماندار بم با بیان اینکه مسئولان گردشگری بم باید در نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشته باشند، اظهار کرد: «باید ظرفیت‌های گردشگری این شهر در این نمایشگاه به خوبی نشان داده شود زیرا هزینه در گردشگری موجب می‌شود درآمدهای بیش‌تری وارد شهرستان شود».

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته به مدت چهار روز از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن در محل نمایشگاه دایمی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما