اجرای پروژه تامین آب کرمان از خلیج‌فارس تسریع شود

۱۴۰۰/۱۱/۲۳ - ۱۲:۰۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۷۵۷۳
اجرای پروژه تامین آب کرمان از خلیج‌فارس تسریع شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار تسریع در اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌فارس و تامین آب آشامیدنی شهر کرمان و شهرهای اطراف شد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا پورابرهیمی در این نامه با اشاره به قرار گرفتن استان کرمان در منطقه‌ی قرمز آب آشامیدنی و شرایط بحرانی آب شهر کرمان به‌ویژه در تابستان سال آینده، خواستار برگزاری جلسه‌ی فوری با مسئولیت معاون اول رئیس‌جمهور و اخذ تصمیمات لازم با تسریع زمانی به منظور حل این چالش بزرگ برای مرکز استان کرمان شده است.

وی در این نامه خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی آورده است: «احتراما؛ همانگونه که مستحضرید وضعیت آب آشامیدنی شهر کرمان و شهرهای اطراف آن از شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای برخوردار است».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزوده است: «بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط وزارت نیرو در تقسیم‌بندی مناطق کشور از لحاظ وضعیت دسترسی به منابع آب پایدار، وضعیت آب آشامیدنی استان کرمان در منطقه‌ی قرمز کشور قرار دارد و سالانه 2 میلیارد مترمکعب تراز منفی (بیلان) آب در استان کرمان و مرکز این استان است».

وی ادامه داده است: «مذاکرات و مکاتبات مکرر قبلی صورت گرفته با وزاری قبلی و فعلی نیرو و نیز روسای قبلی و فعلی سازمان برنامه و بودجه منجر به موافقت اولیه‌ی اخذ شده در خصوص موضوع تامین آب آشامیدنی شهر کرمان از محل خط اول انتقال آب خلیج فارس شده و اخیرا استاندار محترم کرمان آقای دکتر زینی‌وند نیز در سفر حضرتعالی به جنوب کرمان در زمان سیل این منطقه، گزارش کاملی از وضعیت مذکور ارائه و با تایید حضرتعالی، موضوع به هیات دولت نیز منعکس شده است».

پورابراهیمی در ادامه‌ی این نامه خطاب به رئیس‌جمهور آورده است: «با عنایت به سوابق موضوع و لزوم تخصیص آب آشامیدنی از خط اول انتقال آب خلیج‌فارس و نیز با توجه به اینکه مازاد آب خط انتقال خلیج‌فارس که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی اجرا شده و به عنوان تنها گزینه‌ی تامین آب اضطرای کرمان شناخته می‌شود، نیازمند اجرای 108 کیلومتر خط لوله انتقال با اعتباری به میزان هزار و 500 میلیارد تومان است».

وی در ادامه تصریح کرده است: «با عنایت به شرایط بحرانی آب شهر کرمان به‌ویژه در تابستان سال آینده، امید است دستور فرمایید جلسه‌ی فوری با مسئولیت معاون اول رئیس‌جمهور و حضور وزرای محترم کشور، نیرو، صمت و استاندار کرمان و مدیران عامل محترم شرکت‌های ملی مس، گل‌گهر و چادرملو تشکیل تا تصمیمات لازم با تسریع زمانی به منظور حل این چالش بزرگ برای مرکز استان کرمان اتخاذ شود».

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز