کلاهبرداری سایبری در پوشش تورهای مسافرتی و گردشگری

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۰۸:۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۰۳۰۷۲
کلاهبرداری سایبری در پوشش تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس پلیس فتا استان در خصوص خرید اینترنتی بلیط گفت: شهروندان حتما از فروشگاه های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کرده و نکات مربوط به امنیت درگاه های بانکی را جدی بگیرند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ"امین یادگارنژاد" گفت: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال لازم است در زمینه کلاهبرداری در حوزه فروش بلیط‌های نوروزی در فضای مجازی هوشیار باشیم چرا که برخی از سودجویان سایبری با بهره بردن از مطالب جذاب و اغواکننده و گاهی اوقات با تخصیص جوایز متنوع به مسافران و یا بلیط ‌هایی با قیمت‌هایی کمتر از حالت متعارف، سعی می‌کنند متقاضیان را به سمت سایت‌های جعلی هدایت کنند.

 وی در خصوص نحوه تهیه و رزرو بلیط اینترنتی گفت: هموطنان برای تهیه بلیط به مراکز و سایت‌های مجاز هر یک از ارگان‌های حمل‌ و نقل عمومی مانند هواپیمایی کشور، حمل‌و نقل ریلی  و حمل‌ و نقل جاده‌ای (سایت تعاونی‌های مجاز) مراجعه کنند؛ همچنین از سایت‌های واسط که به صورت غیر مجاز و بعضاً گران‌تر و یا ارزان تر از قیمت مصوب، بلیط به فروش می رسانند، خودداری کنند.

سرهنگ یادگارنژاد در خصوص رزرو هتل و تورهای مسافرتی و گردشگری بیان داشت : یکی از اقدامات مجرمانه‌ای که در این زمینه می‌تواند موجبات سوءاستفاده از هم‌وطنان را فراهم کند تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک های انبوه به کاربران است.

وی افزود: برخی از تورهای گردشگری که فاقد مجوز لازم هستند و با وعده‌ها و تبلیغات آن‌چنانی علاقه‌ مندان و مسافران را ترغیب به ثبت‌نام کرده و یا با شعار اقامت در بهترین هتل‌ها و گشت‌وگذار در شهر سعی دارند اهداف مجرمانه خود را عملی کنند که باید در این موارد هم دقت نظر و دقت عمل داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز