پیش‌بینی رشد ۳ درصدی اقتصاد کشور

۱۴۰۰/۱۲/۲۷ - ۱۵:۰۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۱۱۲۷
پیش‌بینی رشد ۳ درصدی اقتصاد کشور
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در هشت سال گذشته نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشتیم و پیش‌بینی مراکز ملی و بین‌المللی برای سال آینده حدود سه درصد رشد اقتصادی کشورمان است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم راور با اشاره به بازدید از روستاهای منطقه خورند و فیض‌آباد شهرستان راور با اشاره به مطالبات مردم در حوزه‌های بنیاد مسکن و طرح‌های هادی روستائی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر در شرایط خاصی قرار داشتیم و با توجه به زلزله‌خیزبودن شهرستان راور، میزان بازسازی‌های مسکن شهری و روستایی صورت گرفته در شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان کرمان بالاتر بوده و امیدواریم این عدد به 90 و 100 درصد برسد و دیگر خانه غیرمقاوم در شهرستان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته نهضت آسفالت در روستاهای زیادی جلو رفته و جای قدردانی از مسئولان دارد، گفت: مسئله دیگر روستاهای شهرستان راور محدودیت‌های آبی است که اکنون نیز مشکلاتی داریم و اگر مدیریت نشود مشکلات بیشتر خواهد بود لذا با هماهنگی با مدیران ارشد استان و مرکز اندیشکده آب اتاق بازرگانی ایران قرار است برای ذخیره‌سازی و استفاده بهینه از آب با روش جدید با مطالعات علمی در دستور کار قرار بگیرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان نیز دارد انجام می‌شود و به منظور بهره‌گیری استان‌های شمال شرق کشور این خط از مسیر راور عبور می‌کند.

نماینده کرمان و راور در مجلس درباره وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان راور گفت: سازه‌های کارخانه لاستیک‌سازی از خردادماه 1401 نصب خواهد شد و تاکید کرده‌ایم که همه نیروها باید بومی باشد مگر اینکه نیروی متخصص در راور نباشد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه فولاد راور بیان کرد: پیش‌بینی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با اجرای این طرح‌ها را داریم که تا امروز 98 درصد از نیروهای به کار گرفته شده از نیروهای بومی هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مسائل مهم در دستور کار برای سال آینده اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی، روند بهبود عملکرد اقتصادی را در سال آینده می‌توان مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشتیم که میانگین عملکرد اقتصادی دولت در هشت سال گذشته صفر است و پیش‌بینی مراکز ملی و بین‌المللی برای سال آینده حدود سه درصد رشد اقتصادی کشورمان است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت است.

پورابراهیمی بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری با روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان صادرات غیرنفتی روند بسیار مثبتی پیش گرفته و در شش ماه اخیر نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته و تراز تجاری رو به بهبود است و درآمدهای ارزی بیشتر شده که امیدواریم آثار این مسائل را در زندگی مردم شاهد باشیم.

انتهای پیام

نظر شما