آغاز موج اول سفرهای نوروزی به استان کرمان

۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۱۱۶۷۵
آغاز موج اول سفرهای نوروزی به استان کرمان
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان از آغاز موج اول سفرهای نوروزی به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی افضلی با اشاره به آمادگی استان کرمان برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر به صورت میانگین بیش از 70درصد از مراکز اقامتی این استان برای ایام نوروز رزرو شده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان تاکید کرد: در حال حاضر در استان کرمان 33 هتل با ظرفیت 2هزار و 872 تخت، نه هتل آپارتمان با ظرفیت 461 تخت، 38 خانه مسافر با ظرفیت 341 تخت، 344 واحد بوم‌گردی با ظرفیت 7هزار تخت، 25 مهمانپذیر با ظرفیت 952 تخت، هفت اقامتگاه سنتی با ظرفیت 77 تخت، سه پانسیون با ظرفیت 150 تخت و... آماده میزبانی از گردشگران نوروزی هستند.

او با بیان اینکه تمامی تاسیسات گردشگری استان کرمان در آمادگی کامل قرار دارند بیان کرد: در مجموع حدود 3 هزار نفر از کارکنان این مراکز در شیفت‌های مختلف کاری به صورت 24 ساعته به ارائه خدمات در ایام نوروز 1401 خواهند پرداخت.

افضلی با اشاره به اینکه در کنار واحدهای اقامتی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان 239 مدرسه با ظرفیت 2 هزار و 123 کلاس درس در سطح استان پذیرش میهمانان نوروزی را برعهده دارند عنوان کرد: این کلاس‌ها به لحاظ امکانات و تجهیزات در سه سطح ویژه، الف و ب طبقه‌بندی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زائرسراها، خانه‌های معلم، مهمان‌سراهای ادارات و تعدادی از حسینیه‌ها و تکایا نیز در کنار سایر مراکز اقامتی، پذیرش مسافر دارند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز