حدود ۳۰۰ بیمار اوتیسمی ازخدمات بهزیستی استفاده می کنند

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۴:۵۸:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۹۳۷۹
حدود ۳۰۰ بیمار اوتیسمی ازخدمات بهزیستی استفاده می کنند
سرپرست معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: حدود ۳۰۰نفر اوتیسمی در مراکز بهزیستی ازخدمات استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ احمد شفیعی سرپرست معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: تشخیص به موقع و درست در او تیسم نقش اساسی ایفا می‌کند .

 او گفت: تشخیص به موقع و درست در اوتیسم نقش اساسی ایفا می‌کندو آگاه سازی و اطلاع رسانی به هنگام در خصوص اوتیسم از مهمترین راهکار‌های تشخیص درست و مداخله تخصصی اثر بخش در توانمند سازی افراد درگیر با این اختلال است که هفته جهانی اوتیسم از بهترین فرصت‌ها برای این منظوراست.

به گفته او در کرمان یک مرکز توانبخشی شبانه روزی است که اولین و مجهزترین مرکز شبانه روزی در کشور است که خدمات ویژه‌ای به این افراد می‌دهد.

احمدی گفت: بچه‌های که اختلال اوتیسم دارند باید حتما در کنار خانواده باشند و به تنهایی در جامعه نمی‌توان این افراد را نگه داشت.

 او گفت:همچنین مرکز امام علی کرمان مجهزترین مرکز اوتیسم در ایران است و خدمات ویژه‌ای مانند ورزش های ویژه این افراد وحتی اسب سواری را به این افراد آموزش می‌دهد.

او می‌گوید: مراکز دیگری نیز در کرمان است که خدمات خوبی به افراد اختلال اوتیسم ارائه می‌دهند.

به گفته او برنامه‌های هفته جهانی اوتیسم امسال علی رغم شرایط ومحدودیت‌های ناشی از کرونا پر رنگ وقابل قبول برگزار شد.

احمدی می‌گوید: برپایی غرفه‌های اطلاع رسانی، غربالگری و مشاوره در پارک مادر، دعوت از مراکز اوتیسم مانند مرکز مسیر روشن و مهر آفتاب در کنار مرکز اوتیسم امام علی وسایر فعالین این حوزه برای توزیع کتابچه، بروشور، پوستر‌های تدوین شده در زمینه اطلاع رسانی اوتیسم از جمله این برنامه‌ها بود.
انتهای پیام

نظر شما