مس کرمان در ورشگاه آزادی؛ یادآور خاطرات شیرین گذشته

۱۴۰۱/۰۱/۲۹ - ۱۷:۳۱:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۰۲۹۳
مس کرمان در ورشگاه آزادی؛ یادآور خاطرات شیرین گذشته
نویسنده: عرفان امیرخسروی

مس کرمان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی مهمان نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی خواهد بود تا این تیم پس از چندین سال مجددا در قلب تهران به میدان برود و خاطرات شیرین گذشته را برای هوادارنش یادآوری کند.

مس کرمان در این فصل با سرمربیگری فرزاد حسینخانی اسطوره سالیان پیش خود در لیگ دسته اول فوتبال کشور خوش درخشیده و در جام حذفی کشور هم طوری پیش آمده که در جمع ۴ تیم برتر این جام قرار گرفته است.

نارنجی‌پوشان دیار سردار دل‌ها توانسته‌اند در این فصل با دوری از هیجانات فصول پیش، مدیریت عالی فنی، پشتیبانی قوی و بهره بردن از توان نیروی انسانی بومیِ شایسته در حد و قواره یک مدعیِ واقعی خود را در فوتبال کشور مطرح کنند و حالا با حضور در جمع ۴ تیم برتر فوتبال کشور می‌توانند پس از سال‌ها نام مس کرمان را در فوتبال ایران دوباره بر سر زبان‌ها انداخته‌اند.

مس کرمان در دهه ۸۰ تا اوایل دهه نود همواره در دسته تیم‌های با شخصیت و با پرنسیب سطح یک فوتبال ایران بود که توانست به جام باشگاه‌های آسیا نیز صعود کند. نکته جالب این دور مسابقات جام حذفی، همین موضوع است که تنها و تنها مس کرمان سابقه حضور در این مسابقات مهم را دارد.

در آن سال‌ها مس کرمان در هرفصل حداقل ۲ بازی در ورزشگاه آزادی که بازی‌های تیم ملی کشورمان را میزبانی می‌کند، انجام می‌داد.

روزهایی که فرزاد حسینخانی مربی این روزهای مس کرمان، بازوبند کاپیتانی را بر دست داشت و در میانه زمین با شماره ۸ برای کرمانی‌ها میدان‌داری می‌کرد. بازیکنان بزرگی در ان سال‌ها از مس کرمان به فوتبال کشور معرفی شدند و توانستند لباس تیم ملی را بر تن کنند. احمد حسن‌زاده از جمله آن بازیکنان است.

آن روزهای طلایی گذشت و پایان یافت و مس کرمان که از سال ۸۵ در لیگ برتر فوتبال کشور حاضر بود ناگهان در سراشیبی سقوط قرار گرفت و پس از ۸ فصل حضور آبرومندانه به دسته پایین‌تر افتاد. کرمانی‌ها از زمان حضور مجدد در لیگ دسته اول که هرفصل با توجه با یارگیری و عملکردشان جزء مدعیان صعود به لیگ برتر بودند این فصل با سود بردن از یک تیم مدیریتی با تدبیر و کادر فنی بومیِ با دانش و پرانگیزه توانسته با ۵۱ امتیاز از ۲۵ بازی جایگاه دوم جدول را در اختیار بگیرد تا یکی از شانس‌های اصلی و عینیِ صعود باشد. مس کرمان در حالی در رده دوم جدول قرار دارد که با ملوان که فعلا صدرنشین است، فقط پنج امتیاز فاصله دارد و در دور برگشت رقابت‌ها هم باید حدود ۶ روز دیگر در کرمان با این تیم، بازی رو در رو انجام دهد.

مسی‌ها در روز ۱۵ بهمن سال ۹۲ تیم استقلال را با دو گل در نیمه‌نهایی جام حذفی برده و به فینال آن دوره رسیده بودند و هم‌اکنون نیز تاریخ مجددا تکرار شده و مس در نیمه‌نهایی حذفی حضور دارد اما این بار برابر نساجی صف‌آرایی خواهد کرد. البته در تاریخ دهم آبان ماه ۱۳۹۵ هم مس کرمان در مرحله یک شانزدهم رقابت‌های جام حذفی در ورزشگاه آزادی به میدان رفت که در آن بازی یک بر صفر مغلوب استقلال تهران شد. هدایت مس کرمان را منصور ابراهیم‌زاده برعهده داشت و علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود. مهدی رحمتی سنگربان اسبق مس کرمان هم از دروازه استقلال صیانت می‌کرد.

مس کرمان که با یک خط دفاعی مستحکم در این دوره از لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور دارد در خط حمله هم از بازیکنان ارزشمندی بهره می‌برد که توان گلزنی بالایی دارند.

اگرچه همواره مدیران باشگاه مس کرمان و کادر فنی تیم بزرگسالان تاکید کرده‌اند که ما برنامه‌ای در جام حذفی نداریم و نگاه‌مان به لیگ دسته اول و شکوفایی استعدادهای ناب بومی است. محمود محمودی‌نیا مربی باتجربه و کارکشته مس کرمان نیز در نشست خبری قبل از بازی با نساجی مازندران به این نکته اشاره و عنوان کرده است:  اولویت اول ما لیگ یک است. فعلاً ۹ بازی و ۲۷ امتیاز باقیمانده است. حق نداریم تمرکزمان را در آن جبهه از دست بدهیم.

نکته جالب بازی نساجی و مس کرمان این است که کمیته داوران قضاوت این بازی حساس را به سیدمهدی سیدعلی سپرده تا او پس از داوری دربی جنجالی پایتخت بین پرسپولیس و استقلال که با اعتراض تند یحیی گل‌محمدی همراه شد، دوباره به ورزشگاه آزادی برگردد و سوت یک بازی حساس را در دست بگیرد.

محمد عطایی و وحید سیفی کمک‌های سیدعلی با تجربه در این بازی خواهند بود و مهدی اجاقی هم به عنوان داور چهارم حضور خواهد داشت.

این در حالی است که البرز حاجی پور ناظر داوری این بازی است.

به روزی روز سه‌شنبه از ساعت ۲۰ و سی دقیقه مس کرمان به مصاف نساجی در ورزشگاه آزادی تهران خواهد  رفت که با توجه به قدرت کادر فنی مس کرمان و بارِ فنی بازیکنان مس کرمان، امیدواری‌های زیادی برای صعود کرمانی‌ها به فینال وجود دارد.

انتهای پیام

شرح تصویر: بازی مس کرمان و استقلال در سال ۱۳۹۵ در جام حذفی فوتبال کشور به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی که فرزاد حسینخانی اسطوره مس کرمان و سید مهدی رحمتی کاپیتان وقت استقلال به همراه داوران مراسم آغازین بازی را انجام می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز