همه دستگاه ها وظیفه دارند کاهش خشونت را در دستور کار خود قرار دهند

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۰۷:۳۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۲۲۲۵۵
همه دستگاه ها وظیفه دارند کاهش خشونت را در دستور کار خود قرار دهند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: همه دستگاه ها بویژه متولیان فرهنگی و دینی وظیفه دارند موضوع کاهش خشونت را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ "سیدمهدی قویدل" در جلسه کار گروه فرهنگی_اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که در راستای هم اندیشی و هم افزایی در خصوص برنامه پیشنهادی کنترل و کاهش خشونت در استان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای ماموریت پنجم سند تحول و تعالی دستگاه قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرایم، با تلاش کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، در سال ۱۳۹۹، ۱۰ اولویت جرائم در سطح استان کرمان مشخص گردیده است.

وی افزود: عمده عناوین اتهامی ۱۰ اولویت نخست جرایم استان مرتبط با خشونت و رفتار پرخاشگرانه و عدم کنترل خشم افراد در جامعه می باشد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تدوین طرح کنترل و کاهش خشونت در استان کرمان به صورت ویژه در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار گرفت.

قویدل در ادامه اظهار داشت: در راستای بررسی این طرح کار گروه فرهنگی اجتماعی، شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شده است و قصد داریم با حضور اعضا این کارگروه طرح کنترل و کاهش خشونت را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم، تا پس از تکمیل، اصلاحات احتمالی برای تصویب و اجرا در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و کاهش خشونت در جامعه تصریح کرد: طبق پیش بینی و هدف گذاری انجام شده در این طرح، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از خشونت های رفتاری و کلامی علیه افراد جامعه بویژه کودکان و زنان در دستور کار قرار دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان سپس یادآوری کرد: طبق قوانین از جمله قانون اساسی، دستورالعمل ها و قانون پنجم و ششم توسعه، همه دستگاه ها بویژه متولیان فرهنگی و دینی  وظیفه دارند موضوع کاهش خشونت در جامعه و به تبع آن کاهش جرایم از طریق اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و آموزش مهارت های زندگی را با استفاده از مبانی دینی و علمی به صورت جدی پیگیری کرده و در دستور کار خود قرار دهند.

قویدل در پایان گفت: در اجرای دقیق طرح کنترل و کاهش خشونت در استان از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی استفاده خواهد شد، ضمن اینکه بنا داریم با بهره گیری از جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان با تعیین سهم و نقش هر یک از دستگاه ها این طرح را به صورت سازمان یافته و هدفمند در استان پیگیری و اجرا کنیم.
انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز