توسعه را با حفظ الزامات و اصول محیط زیستی دنبال می‌کنیم

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۹:۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۰۵۹۶
توسعه را با حفظ الزامات و اصول محیط زیستی دنبال می‌کنیم
استاندار کرمان گفت: مباحث زیست محیطی جنوب و موانع آن را پیگیری میکنیم‌ با این اصل که محیط زیست مانعی برای توسعه نباشد و توسعه هم محیط زیست را نابود نکند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در نشست جمع بندی سفر به قلعه گنج و شورای اداری این شهرستان عنوان کرد: کشاورزی در شهرستان های جنوبی استان از جمله قلعه گنج مبنای توسعه و زیر ساخت است. ضمن اینکه معیشت و زندگی مردم با آن مرتبط است و نباید آسیب ببیند.

وی مراقبت و حفاظت از کشاورزی در برنامه‌های توسعه‌ای استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: کشاورزی اشتغال خوبی در مناطق جنوبی دارد و زندگی و برنامه ریزی مردم متناسب با آن است.

فداکار، اصلاح الگوی کشت را لازم دانست و گفت: دلیلی وجود ندارد که همیشه و حتما یک نوع محصول خاص کشت شود و با مشکل فروش هم مواجه شویم. محصولاتی مانند گوجه و سیب و پیاز نیاز است، اما در کنار آن می‌توانیم کشت مکمل انجام داد‌.

استاندار کرمان در خصوص استقلال ادارات کل گفت: موافق استقلال ادارات با توجه به‌ بعد مسافت و ارائه بهتر خدمات هستیم.

وی گفت: فعال سازی و استفاده از ظرفیت دانشگاه پیام نور قلعه گنج با بروزرسانی رشته های مورد نیاز در منطقه، رفع مشکل اسناد اراضی مسکونی و کشاورزی را پیگیری میکنیم.

استاندار کرمان ستاد راهبردی جنوب را تجربه موفقی دانست و گفت: این ستاد را در مقیاس کوچکتر و مجموعه ای مشابه فعال میکنیم تا برنامه های جنوب را تحت آن سامان یابد‌.

فداکار تاکید کرد تا در حوزه معادن، آخرین اقدامات صورت گرفته و مشکلات و موانع پیش روی جمع بندی و به وی ارائه شود.

وی در مورد مباحث زیست محیطی گفت: با حفظ الزامات و اصول محیط زیستی، کارها دنبال شود که مانعی برای توسعه هم نباشد‌.

استاندار کرمان بیان کرد: مباحث زیست محیطی جنوب و موانع آن در جلسه ای پیگیری میکنیم‌ با این اصل که محیط زیست مانعی برای توسعه نباشد و توسعه هم محیط زیست را نابود نکند.

وی بر ابطال قرارداد و یا پرونده معادن غیر فعال را تاکید کرد و بیان داشت: معدن سرمایه ملی است و   مانعی برای کار و توسعه نباید وجود داشته باشد. ظرفیت معدنی جنوب می تواند مکمل توسعه باشد.

فداکار همراهی و حمایت از بخش خصوصی و تسهیل در مجوزها و امکاناتی برای تولید را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز