فوتبال، تفرقه و تجزیه‌طلبی

۱۴۰۱/۰۲/۳۰ - ۲۰:۴۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۱۰۴۸
فوتبال، تفرقه و تجزیه‌طلبی
نویسنده: طاها ساسان

چو خواهد دشمنی، بنیاد قومی را براندازد / نخست آن جمع را از هم پریشان و جدا سازد

از کنار اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتور به راحتی نگذریم و مسائل مربوط به این بازی را باید با دقت زیاد مورد بازنگری و کارشناسی براساس تفرقه و تجزیه‌طلبی قرار دهیم.

تنش‌ها، شعارها و اظهارنظرهای برخی تماشاگرنماها در جریان بازی و در فضای مجازی که هنوز هم ادامه دارد، فراتر از فوتبال و کری‌خوانی‌های هواداران است.

وقتی پای توهین به ستارخان، باقرخان و کوروش به میان می‌آید، دیگر بحث فوتبال نیست.

متاسفانه برخی از ما ایرانی‌ها ادای متمدن بودن و خوب بودن در می‌آوریم و همچنان در زمین دشمن بازی می‌کنیم بدون اینکه متوجه رفتار و گفتارمان باشیم.

تاریخ شهادت می‌دهد که مردم مقاوم و وطن‌پرستِ آذربایجان چگونه به رهبری ستارخان و باقرخان در مقابل توطئه‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمن و وطن‌فروشان داخلی مقاومت کردند و از فرط گرسنگی، علف و خاک خوردند ولی خاک ندادند، اما وقتی که انگلیسی‌های خبیث در همان زمان زورشان به این مردم مقاوم نرسید، بحث اختلاف قومیتی را پیش کشیدند و گفتند ترک‌ها " خ ر" هستند و علف می‌خورند و اینگونه شد که از همان زمان این واژه سخیف انگلیسی‌ها به نمادی برای توهین به هموطنان ترک زبان تبدیل شد، هرچند استاد شهریار در همان زمان با شعر زیبای خود جواب دندان‌شکنی به این توطئه داد.

همان شعر معروفِ: الا تهرانیا انصاف میکن ...

با کمی دقت متوجه می‌شویم، میدان دار اتفاقات دیروز بازی پرسپولیس و تراکتور، پان‌ترک‌ها بودند نه مردم خوب و مهمان‌نواز آذربایجان.

پان‌ترک‌هایی که با پرچم کشورهای بیگانه در ورزشگاه حاضر شدند و از همان ابتدا هدفشان تفرقه‌افکنی و طرح مسائل مربوط به تجزیه‌طلبی بود.

حساب این عده قلیل را از قوم ترک جدا کنیم و در فضای مجازی به وظیفه انسانی خودمان عمل کنیم و یادمان باشد ۱۴۰۰ سال پیش به پیشینیان ما آموختند " ان اکرمکم عندالله اتقکم".

انتهای پیام

نظر شما