شرایط و ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تشریح شد

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۰۸:۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۷۵۰۶
شرایط و ضوابط ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تشریح شد
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان شرایط و ضوابط ثبت نام دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی در سال تحصیلی 1402-1401 را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد فیروزی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان ثبت نام عادلانه، متوازن و آسان را اولویت کاری آموزش و پرورش دانست و گفت: ثبت نام تمامی دانش آموزان ورودی دوره های مختلف تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی از طریق سامانه سیدا (sida.medu.ir) و با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه اول از اول خرداد آغازشده است؛ گفت: ثبت نام سایر پایه ها نیز بعد از امتحانات خرداد ماه و ثبت نتایج ارزشیابی دانش آموزان صورت خواهد گرفت و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

فیروزی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی (اول، هفتم و دهم) با مراجعه حضوری اولیای دانش آموزان به مدرسه مورد نظر انجام خواهد شد؛ گفت: ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیز بعد از اعلام نتایج امتحانات صرفا از طریق مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری اولیا و دانش آموزان به مدارس نیست.

 وی برگزاری هر گونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی و هیات امنایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: ثبت نام در این مدارس صرفا براساس محدوده جغرافیایی محل زندگی دانش آموز صورت می گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان دریافت هرگونه وجه در مدارس دولتی در قالب شهریه، کمک هزینه تحصیلی و اخذ تعهد مالی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مدیران مدارس در زمان ثبت نام نیز مدارس صرفا می توانند هزینه کتاب های درسی و بیمه حوادث را از دانش آموزان اخذ نمایند.

احمد فیروزی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان و شاهد براساس قوانین و مقررات ابلاغی انجام شود، تصریح کرد: مدارس غیر دولتی موظف هستند هنگام ثبت نام، پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی را درمحل ثبت نام و در معرض دید اولیا قرار دهند.

وی افزود: ثبت نام مدارس شاهد نیز در سامانه پادا و بر اساس امتیازات و شرایط و ضوابط ابلاغی انجام خواهد شد.  

فیروزی در بخش پایانی سخنان خود از فعال بودن ستادهای نظارت بر ثبت نام در ۳۳ شهرستان، منطقه و ناحیه استان خبر داد و گفت: کلیه مراحل ثبت نام توسط ناظرین مورد رصد و بازبینی قرار می گیرد.

وی افزود: مشخصات اعضای ستاد ثبت نام دانش آموزان و نوآموزان استان و شهرستان به همراه شماره تلفن دبیرخانه ستاد منطقه و استان و همچنین سامانه رسیدگی به شکایات وزارت متبوع به نشانی اینترنتی  http://shekayat.medu.ir  به مدارس اعلام و باید در محل تابلوهای اطلاعاتی (مدارس و اداره) نصب گردد.

انتهای پیام

نظر شما
نظرات
یک نفر
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
نرخ مصوب همیشه باید با مبلغی که مدارس برای بیمه بگیرند فرق کنه؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
سلام مبلغ بیمه دانش آموزی ابتدائئ چقدره از ما۵۵ هزار گرفتن
فیروزه
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
بیمه دلنش اموزی پایه ششم مگر 10000تومن نیست از ما بیشتر میخواهند تازه دیروز تو گروه گذاشتند این مبلغ رو بیارین 50000تومت مگه سر گردنه است
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز