رئیس هیئت والیبال شهرستان کرمان: اقدامات و فعالیت‌های اساسی و مفیدِ زیادی در والیبال شهرستان کرمان انجام داده‌ایم

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۹:۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۳۱۱۴
رئیس هیئت والیبال شهرستان کرمان: اقدامات و فعالیت‌های اساسی و مفیدِ زیادی در والیبال شهرستان کرمان انجام داده‌ایم
رئیس هیئت والیبال شهرستان کرمان گفت: اقدامات و فعالیت‌های اساسی و مفیدِ زیادی در والیبال شهرستان کرمان با کمک، حمایت و همیاریِ همکارانم در هیئت والیبال شهرستان، مسئولین محترم به خصوص جناب آقای میثم پاریزی مدیرکل پرتلاش و زحمتکش ورزش و جوانان استان کرمان، منصور دامغانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان و نمایندگان مجلس انجام داده‌ایم و سعی کردیم براساس برنامه‌ای که در ابتدای کار تدوین کردیم پیش بیاییم که خروجی مورد قبولی تا بدین جا حاصل شده است.

وحید محمدپور در گفت‌وگو با برنا در خصوص شرایط والیبال در شهرستان کرمان گفت: زمانی که مسئولیت والیبال شهرستان کرمان را پذیرفتم برنامه‌ای تدوین کردم و براساس آن تا به این جا پیش آمدم که بازدهی و خروجی مورد قبولی هم حاصل شده است.

او می‌گوید: در ابتدای کار تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید را تشکیل دادیم و از بهترین مربیان هم برای هدایت این تیم‌ها استفاده کردیم.

محمدپور گفت: در طول یک سالی که بنده مسئولیت والیبال شهرستان را برعهده داشتم، تیم جوانان کرمان را با حمایت نمایندگان محترم کرمان در مجلس و باشگاه مس کرمان تشکیل دادیم و راهی مسابقات کشوری لیگ دسته یک سری B کردیم تا جوانان هم تجربه حضور در میدان‌های بزرگ را کسب کنند که نتایج‌شان هم خوب بود.

او خاطرنشان می‌کند: در ادامه کار هم به دنبال جذب یک اسپانسر برای حمایت از تیم‌های پایه شهر کرمان هستیم که به زودی جزییاتش را اعلام خواهیم کرد.

رئیس هیئت والیبال شهرستان کرمان می‌افزاید: یکی از برنامه‌هایم ارتقاء دانش فنی مربیان والیبال شهر کرمان بود که تعدادی از مربیان بین‌المللی والیبال شهر کرمان، سرِ کلاس تربیت مدرسی فدراسیون والیبال نشستند.

به گفته محمدپور؛ ۳ نفر از کرمان یعنی آقایان علی محسنی و حامد پورخوش سفر به اتفاق بنده در مرحله دوم و پایانی این دوره که از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهر یزد برگزار شد و تعداد پنجاه نفر از مربیان بین المللی سراسر کشور در این کلاس شرکت کرده بودند حضور یافتیم و موفق به اخذ مدرک مدرسی والیبال از فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران شدیم.

رئیس هیئت والیبال شهرستان کرمان گفت: ضمنا افراد برای حضور در این کلاس ابتدا یک دوره تئوری در اسفندماه سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشته بودند.

محمدپور می‌گوید: از آنجایی که آموزش را در پیشرفت والیبالیست‌ها و داوران والیبال بسیار موثر می‌دانیم سمینارها و دوره‌های آموزشی کاربردی و مفیدی را در سه بخش ویژه مربیان تاکنون برگزار کردیم.

محمدپور می‌افزاید: در بخش داوران نیز یک دوره آموزشی برگزار کردیم که استقبال خوبی هم صورت گرفت.

محمدپور در ادامه می‌گوید: استعدادیابی را نیز از ابتدای کار جدی گرفتم و در برنامه اولیه گنجاندم و براساس همان برنامه، طرح بزرگ استعدادیابی والیبال شهرستان کرمان را در نیمه دوم خرداد ماه اجرایی کردیم.

به گفته رییس هیئت والیبال شهرستان کرمان؛ طرح استعدادیابی توسط این هیئت و با همکاری انجمن والیبال آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در مقطع ابتدایی و متوسطه با حضور مربیان و کارشناسان هیئت والیبال شهرستان کرمان در سالن ۲۲ بهمن برگزار شد.

محمدپور می‌افزاید: این طرح که با حضور بیش از ۲۰۰ نفر انجام شد به بررسی فاکتورهای لازم جهت حضور در کلاس‌های والیبال پرداخت.

محمدپور با تاکید بر این که همواره برای والیبال بانوان جایگاه ویژه‌ای قائل بوده‌ام، گفت: استعدادیابی در والیبال بانوان را نیز با استعدادیابی و برگزاری مسابقات انتخابی تیم نوجوانان دختر شهرستان کرمان شروع کردیم.

به گفته رئیس هیئت والیبال شهرستان کرمان؛ در روز انتخابی تیم نوجوانان دختر شهرستان کرمان که در محل سالن پردیسان برگزار شد بیش از پنجاه نفر از بازیکنان سراسر شهرستان حضور پیدا کرده بودند که زیر نظر مربیان و کمیته فنی تست‌های لازم را پشت سرگذاشتند و بازیکنان انتخابی بعد از انجام تمرینات در مسابقات قهرمانی استان حضور پیدا می‌کنند.

محمدپور می‌گوید: یکی از برنامه‌هایی که در هیئت والیبال شهرستان کرمان دنبال کردیم هماهنگی مربیان والیبال بود که در اولین گام، سمینار هماهنگی مربیان شهرستان کرمان جهت صدور مجوز فعالیت و آموزش تکنیک اسپک و حمایت از مهاجم را برگزار کردیم که بیش از پنجاه نفر از مربیان شهرستان کرمان در این سمینار حضور پیدا کردند.

او می‌افزاید: این سمینار که در مجموعه ورزشی پردیسان برگزار شد حدود ۴ ساعت به طول انجامید.

رییس هیئت والیبال شهرستان در ادامه به یکی از مشکلات والیبال این شهرستان اشاره و عنوان می‌کند: نداشتن سالن والیبال یکی از مشکلات جدی ماست و برای برگزاری تمرینات تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید و حتی برگزاری مسابقات باید سالن اجاره کنیم که این موضوع به والیبال شهرستان آسیب می‌رساند.

محمدپور ضمن تشکر از حمایت‌های میثم پاریزی مدیرکل و منصور دامغانی رئیس ورزش و جوانان شهرستان کرمان، زحمات پروفسور زاهدی دکتر پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان برای خانواده والیبال این شهرستان را ستود و گفت: جا دارد از ایی بزرگواران و حمایت‌های‌شان کمال تشکر را داشته باشم و از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه مس کرمان هم قدردانی ویژه دارم.

او در پایان اضافه کرد: یک کارگروهِ مشورتی و سیاست‌گذاری از پیشکسوتان و بزرگان والیبال شهرستان کرمان تشکیل داده‌ایم که تمام برنامه‌های اجرا شده و در دست اقدام با نظر ان‌ها پیش رفته و خواهد رفت که باید سپاسگذار ین بزرگواران هم باشم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز