جلالی: موثرترین راه مبارزه با مواد مخدر بهره‌گیری از ظرفیت‌ نخبگان، حاکمیت و مردم است

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۳:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۵۶۵۴
جلالی: موثرترین راه مبارزه با مواد مخدر بهره‌گیری از ظرفیت‌ نخبگان، حاکمیت و مردم است
‍معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، بهترین و موثرترین راه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر را برنامه‌های ترکیبی و همه جانبه با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، حاکمیتی و مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رحمان جلالی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با گرامیداشت یاد و نام شهدای این عرصه عنوان کرد: استان کرمان در سال گذشته 6 شهید را در راه مقابله با مواد مخدر تقدیم کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان داشت: ذیل شورای راهبردی مدیران استان و احصای نظام مسائل، مواد مخدر و اعتیاد در حوزه اجتماعی از اهم مسائل مطرح است.

جلالی با بیان اینکه مقابله و پیشگیری دو ماموریت اصلی است که ذیل سیاست‌های ابلاغی و در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پیگیری می‌شود ادامه داد: در حوزه مقابله، راهبرد اساسی شورا بر کاهش عرضه بوده که کارنامه درخشانی هم کشور و به تبع آن استان کرمان دارند و گواه آن تشویق‌هایی است که سازمان‌های بین‌المللی مکررا از جمهوری اسلامی در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: تقدیم صدها شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و جدیت در این عرصه تلاش می‌کند.

جلالی، بروزرسانی ابرازهای مقابله‌ای را از مهمترین نکات دانست و گفت: با ابزارهای سنتی نمی‌توان به مقابله با تغییرات رفت، امروزه عرضه مواد مخدر حتی در فضای مجازی رقم می‌خورد و نوع تهدیدهای مواد مخدر تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با قدرت اطلاعاتی و دستگاه‌های مقتدر در جمهوری اسلامی ایران، اشراف فوق‌العاده‌ای بر باندها، مسیرها و تمام اتفاقات ناظر بر پدیده شوم مواد مخدر وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، بهترین و موثرترین راه مبارزه با مواد مخدر را مبارزه ترکیبی و همه جانبه با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، حاکمیتی و مردم دانست و افزود: با پدیده شوم مواد مخدر تنها حاکمیتی نمی‌شود برخورد کرد.

جلالی به رشد 400 درصدی سمن‌های فعال در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: خیران و سمن‌ها رابط میان مردم و دستگاه‌های حاکمیتی هستند.

انتهای پیام

نظر شما