پورابراهیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با رئیس‌جمهور: اولویت ما اتمام خط انتقال آب خلیج‌فارس به شهرستان کرمان است

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۲:۵۹:۰۹
کد خبر: ۱۳۶۰۳۵۶
پورابراهیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با رئیس‌جمهور: اولویت ما اتمام خط انتقال آب خلیج‌فارس به شهرستان کرمان است
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «آن‌چه مسلم است بحران بی‌آبی شرایط خاصی برای کرمان و راور ایجاد کرده و لذا اولویت اول ما اتمام اجرای خط انتقال آب خلیج‌فارس به شهرستان کرمان است».

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس‌جمهور، ضمن تشکر از برگزاری این نشست قبل از سفر هیات دولت به استان کرمان، اظهار کرد: «سیل اخیر آسیب‌های بسیار زیادی به استان کرمان به‌ویژه در شهرستان‌های رفسنجان، شهربابک، کرمان و راور وارد کرده که انتظار داریم با دستور ویژۀ رئیس‌جمهور محترم در اسرع وقت بودجه‌های لازم برای حل مشکلات مردم تخصیص یابد».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین یکی از مشکلات مهم کنونی استان کرمان را لغو تفویض اختیارات شورای عالی معادن برای استان بیان کرد و افزود: «از رئیس‌جمهور محترم انتظار داریم این تصمیم غیرکارشناسی وزارت صمت را اصلاح کنند تا مردم مظلوم استان کرمان از ظرفیت معادن متعلق به خود استفاده کنند، ضمن آن‌که حقوق دولتی قانونی قابل پرداخت به استان نیز باید کامل اجرا شود».

 وی در ادامه افزود: «مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیازمند یک طرح جامع است که باید با هماهنگی دولت و ارکان نظام در سطح ملی و منطقه‌ای مصوب و اجرایی شود. البته در کنار منابع مالی مردم که خودجوش ارائه می‌کنند، ردیف بودجۀ مصوب دولت را هم نیاز دارد که به‌صورت ویژه در دستور کار دولت باشد».

پورابراهیمی همچنین از انتخاب استاندار بسیجی و فعال استان کرمان و زحمات ایشان در طول ایام اخیر تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: «امیدوارم دولت محترم با افزایش اختیارات استانداران شاهد افزایش کارآمدی مدیریت‌های استانی باشند».

وی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه علیرغم  مشکلات داخلی و گرفتاری‌های تحریمی کشور، طرح‌های مهم اقتصادی استان کرمان به‌ویژه مرکز استان متوقف نشده و با حمایت دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی شامل تولید سلول‌های خورشیدی، الکترود گرافیتی، لاستیک‌های فوق‌سنگین وغیره آغاز به کار کرده است».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که امیدوارم با حضور رئیس‌جمهور و وزرای محترم دولت شاهد بهبود شرایط معیشتی و رفاهی مردم باشیم، گفت: «با توجه به شرایط خاص استان کرمان، انتظار داریم سفر دولت به استان دو روزه باشد تا مسائل استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد».
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز