برای ۴۲ ساگی مدیرِ نجیب فوتبال کرمان/شریف، دوست‌داشتنی، فعال و مکتبی مثل دکتر قرایی

۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۷:۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۷۵۵۵
برای ۴۲ ساگی مدیرِ نجیب فوتبال کرمان/شریف، دوست‌داشتنی، فعال و مکتبی مثل دکتر قرایی
دکتر قرایی نامی آشنا برای اهالی ورزش استان کرمان است. اگر چه او سرهنگ نیروی انتظامی است اما به جهت جذابیت فوتبال در ورزش شناخته‌تر شده و معروف‌تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر علی قرایی رئیس سابق و موفق هیئت فوتبال استان کرمان و مدیرعاملِ خاص باشگاه مس کرمان درحالی پا به ۴۲ سالگی می‌گذارد که حدود دو سال و نیمِ پربار را در هیئت فوتبال استان کرمان سپری کرد. او در ۱۹ اردیبهشت ۹۷۱۳ با رای قاطع جامعه فوتبال استان کرمان، بر کرسی ریاست این هیئت تکیه زد و دو سال و نیم برای فوتبال استان کرمان فعالیتِ جهادی و شبانه‌روزی انجام داد.

دکتر قرایی اگرچه پیش‌تر سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه مس کرمان را داشت‌ اما پس از گذشت حدود ۲ ماه از فعالیتش در هیئت فوتبال استان کرمان مورد توجه مدیران وقت شرکت ملی صنایع مس ایران قرار گرفت و به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره باشگاه مس کرمان منصوب شد.

او در آن سال تیمی مدعی و قدرتمند و با هدایت مرحوم نادر دست‌نشان روانه مسابقات کرد که آن تیم تا زمانی که کرسی مدیریت باشگاه در اختیارش بود، صدر جدول را در اختیار داشت.

دکتر قرایی دانش و فهم فوتبالی منحصربه‌فردی داشت که همین موضوع سبب شده بود که در فوتبال اقدامات ماندگاری انجام دهد.

او در سال اول مدیریتش در هیئت فوتبال استان کرمان ذهنیت لیگ برتر را که سال‌ها از استان ثروتمند و پهناور استان کرمان رخت بربسته بود، جا انداخت. در بحث استعدادیابی به خصوص در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اقدامات درخشانی انجام داد که حاصلش معرفی چندین بازیکن شایسته در رده‌های سنی متفاوت به باشگاه‌هلی بزرگ کشور بود.

دکتر قرایی در طول دوران مدیریتش در هیئت فوتبال استان کرمان بیش از ۱۵۰ سفر به شهرستان‌های استان انجام داد و از نزدیک پای درد دل خانواده فکت در دورترین نقطه کرمان نشست.

او در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌های مفیدی داشت و به اجرای آن‌ها پرداخت. تمامی لیگ‌های استان کرمان را با نام شهدا نامگذاری کرد و با تاکید بر جریان‌سازی‌های فرهنگی به کمک به مناطق سیل‌زد استان پرداخت.

دکتر قرایی، مدیری بود که بدون چشمداشت خودش را خرج توسعه فوتبال کرده بود و با کارهای ارزنده‌ای که انجام داد، فوتبال استان را به خودش مدیون کرد.

او همواره مباحث آموزشی را جدی می‌گرفت و در دوران مدیریتش یک رکورد استثنایی در برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان و داوران به جا گذاشت.

دکتر قرایی فعالیت در مناطق محروم را نصب‌العین خود قرار داده بود و حضور در کنار جوانان و نوجوانان محروم را به همه چیز ترجیح می‌داد. در واقع او همچون پدری دلسوز برای بچه‌های عشق فوتبالِ فقیر بود.

حالا او مدیری پخته و شریف با کوله‌باری از تجربه است که در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته و همان تفکر را در هرجا که مسئولیت داشته، پیاده کرده است و در آخر همچون الگویش، پدر شهیدش، چون شمع سوخت تا ((بیابانی سیراب گردد.

دکتر علی قرایی زاده یکم شهریور ۱۳۵۹ است میلاد ایشان را خدمت‌شان صمیمانه تبریک می‌گوییم و بهترین‌ها را از خداوند متعال برای این بزرگوار طلب می‌کنیم.

ضمنا روز یکم شهریور روز پزشک هم هست و از آن جایی که سرهنگ علی قرایی پزشک هم هستند، باید این روز را هم خدمت ایشان تبریک گفت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز