استاندار کرمان: یک سوم اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کرمان به حوزه جاده‌ها و راه‌های روستایی اختصاص یافته است

۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ۱۰:۳۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۷۷۷۲۲
استاندار کرمان: یک سوم اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کرمان به حوزه جاده‌ها و راه‌های روستایی اختصاص یافته است
استاندار کرمان گفت: بیش از یک سوم از اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان، به حوزه جاده ها و راههای روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در جلسه کمیسیون راه‌ها و تصادفات استان گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا آمار تصادفات و تلفات در استان کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: بیش از یک سوم اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان، به حوزه جاده ها و راههای روستایی اختصاص یافته است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان ضروری بوده و باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود، ادامه داد: اصلاح یک نقطه حادثه خیز هزینه زیادی ندارد ولی تصادفات در ماه های حرام و همچنین پرداخت دیه برای مردم سخت است لذا شرکت‌های بیمه‌ای استان پای کار بیایند و در نقاط حادثه خیز بیمه آنها اصلاح شود تا یک کار بازدارنده بزرگی در این راستا انجام دهند چرا که از پرداخت خسارت در آینده جلوگیری می‌کند.

فداکار با اشاره به زمان بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: عملیات عمرانی در زمان بازگشایی مدارس به‌ویژه در محدوده مدرسه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شود و این محدودیت‌ها برای این است که جابه‌جایی دانش آموزان به راحتی انجام و از حجم ترافیک کاسته شود.

فداکار با اشاره بر اینکه در دوران کرونا آمار تصادفات جاده ای بدلیل محدودیت سفرهای بین شهری کمتر بوده افزود: تکمیل بیمارستان‌های جنوب کرمان امری ضروری است زیرا از کاهش تلفات مصدومین بعد از وقوع حوادث و انتقال به بیمارستان جلوگیری می‌کند و در همین راستا نیز بالاترین اعتبار در این خصوص اختصاص یافته است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه احداث پاسگاه راهنمایی و رانندگی در شهرستان‌های قلعه گنج و رودبارجنوب یک ضرورت است و حتماً باید برای این منظور زمین اختصاص داده شود، افزود: ایجاد روشنایی معابر و همچنین افزایش دوربین های امنیتی در جاده های استان برای کاهش حوادث ترافیکی، امری لازم است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز