استاندار: کرمان بهترین معادن را برای فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر دارد

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۱۳:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۹۳۶۳
استاندار: کرمان بهترین معادن را برای فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر دارد
استاندار کرمان گفت: استان کرمان بهترین معادن سیلیس با عیار بالا را برای استفاده در فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در اختیار دارد که قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران که با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در شهر ماهان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم سالن اول تولید پنل‌های خورشیدی این مجموعه، طبق قول سرمایه‌گذار طی هشت ماه به بهره‌برداری برسد.

محمدمهدی فداکار اجرای این پروژه را منطبق بر شعار سال دانست و افزود: شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران ظرفیت بزرگی را برای استان ایجاد می‌کند.

استاندار کرمان به ظرفیت بالای استان در تولید انرژی‌ خورشیدی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ روز آفتابی با زاویه و مدت زمان تابش خوب، بیشترین بازدهی را برای استفاده از انرژی خورشیدی در استان فراهم کرده است.

فداکار، کرمان را استانی معدنی و کشاورزی خواند و تصریح کرد: صنایع ما برای طرح‌های توسعه‌ای خود به برق نیاز دارند و بهترین راه آن بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر است. ضمن اینکه کشاورزان نیز به‌دلیل قطعی برق در موتورپمپ‌ها آمادگی استفاده‌ از این صنعت را دارند.

استاندار کرمان از رشد جهانی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی تا سال ۲۰۵۰ نام برد و گفت: کرمان بهترین معادن سیلیس با عیار بالا را برای استفاده در فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در اختیار دارد که قابل توجه است.

وی بیان کرد: با ساماندهی و راه‌اندازی سریعتر این پروژه شاهد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان و کشور خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز