استاندار کرمان: فرصت‌های کم‌نظیری برای سرمایه‌گذاری در کرمان وجود دارد

۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۰۶:۵۱:۱۵
کد خبر: ۱۳۹۰۷۹۲
استاندار کرمان: فرصت‌های کم‌نظیری برای سرمایه‌گذاری در کرمان وجود دارد
استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان، استان شناخته شده ای در گذشته و در حال حاضر است، گفت: فرصت های کم نظیری برای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد که باید زمینه های لازم برای همکاری با سرمایه گذار و ساختاری برای تکمیل و تامین مالی زیرساخت ها فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار، در پنل تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان در نمایشگاه کیش اینوکس 2022 با اشاره به اینکه برخی تولیدات کشاورزی مانند پسته، خرما و محصولات جالیزی جنوب قابلیت صادرات دارند، بیان کرد: کشاورزی در استان اشتغال خوبی ایجاد کرده به طوری که ما در همه شهرها کشاورزی داریم و در برخی عمده فعالیت مردم کشاورزی است که کشت های خارج از فصل، گلخانه ای بزرگ و تنوع کشت می تواند فرصت سرمایه گذاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت و معدن بیش از 30 درصد اشتغال معادن کشور در استان کرمان است که متاسفانه چندان به صنایع پایین دستی آنها به ویژه در مس و فولاد پرداخته نشده اما امکانات و شرایط برای سرمایه گذاری ها در صنایع پایین دستی معادن استان وجود دارد. فداکار، با بیان اینکه معادن استان مانند تک درختی در کویر هستند، اظهار کرد: در تحقیقاتی که انجام شده 30 گروه صنعتی و 300 نوع تولید می تواند در کنار صنایع فولاد و مس شکل بگیرد که ارزش افزوده و اشتغالزایی برای استان ایجاد کند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: علاوه بر صنایع پایین دستی معادن، تولید پنل و انرژی خورشیدی یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری استان محسوب می شود. گفتنی است در این نشست پنل تخصصی سرمایه گذاری استان کرمان در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس، مدیران بخش دولتی و هیات نمایندگان اتاق به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه سرمایه گذاری پرداختند.

چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از 25 تا 28 مهرماه جاری در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود و پاویون استان کرمان متشکل از اتاق کرمان، شهرداری کرمان، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و منطقه ویژه اقتصادی بم با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان در این نمایشگاه برپا شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز