ایجاد کتابخانه‌های کم‌هزینه، کوچک‌، محلی و پُرتکرار در شهر

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۱۷:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۹۹۳۸۷
ایجاد کتابخانه‌های کم‌هزینه، کوچک‌، محلی و پُرتکرار در شهر
شهردار کرمان گفت: هدف ما ایجاد کتابخانه‌های کم‌هزینه، کوچک‌، محلی و پُرتکرار در مناطق مختلف شهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سعید شعرباف، در بازدید از کتابخانه ملی شهر کرمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی که با حضور استاندار کرمان انجام گرفت، با بیان اینکه شهرداری  برای کمک به کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر تعهد قانونی دارد، افزود: در یک سال گذشته تلاش کردیم این تعهد به لحاظ ریالی، منظم‌تر شود.

وی ادامه داد: ماهانه مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به‌منظور کمک به کتابخانه‌ها، پرداخت می‌کنیم.

شهردار کرمان، به بدهکاری میلیاردی شهرداری از سال‌های گذشته به کتابخانه‌های عمومی شهر کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: درتلاش هستیم در قالب تعریف پروژه‌ها، این میزان بدهکاری را در ردیف بودجه بگذاریم.

شعرباف افزود: درصورتی که پیشنهادی از سمت دست‌اندرکاران امور کتابخانه‌ها به‌خصوص در زمینه ساخت کتابخانه در فضای عمومی ارائه شود و بدون تحمیل هزینه زیاد به شهرداری، ساخت آن با مشارکت خیّران و سرمایه‌گذاران تحقق یابد، شهرداری می‌تواند تسهیلاتی را در این خصوص قائل شود.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند با اختصاص زمین و پروانه ساختمانی رایگان، در ساخت کتابخانه‌های عمومی مشارکت کند.

شهردار کرمان، با بیان اینکه به غیر از منطقه مرکزی شهر و مناطقی مثل «الله‌آباد»، هنوز جایابی مناسبی برای ایجاد مکان‌های فرهنگی ازجمله کتابخانه نشده است، گفت: در مناطقی مثل مجموعه مسکن مهر در شهرک «شهید مطهری» با تمرکز جمعیت بالا، به فضای فرهنگی و کتابخانه نیاز داریم، اما شهرداری در این منطقه زمین در اختیار ندارد.

شعرباف افزود: در مناطقی که شهرداری صاحب زمین با کاربری فرهنگی است، می‌تواند برای ساخت کتابخانه اقدام کند، اما در جاهایی که زمین متعلق به شهرداری نیست، باید زمین در قالب کاربری فرهنگی از طریق دولت به شهرداری واگذار شود، یا فرد خیّری زمین را برای امور کتابخانه وقف کند.

وی ادامه داد: در این صورت می‌توان بر حسب وظیفه، برای ساخت کتابخانه‌ اقدام کرد و آن را در بودجه سالانه، در دستور کار قرار  داد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد کتابخانه‌های کم‌هزینه‌تر، کوچک‌تر، محلی و پُرتکرار در مناطق مختلف شهر است.

انتهای پیام

نظر شما