دانشجو باید سیاسی باشد، نه سیاست زده! / راه حل مشکلات کشور در به جان هم افتادن در خیابان نیست

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۲:۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۸۰۷۰
دانشجو باید سیاسی باشد، نه سیاست زده! / راه حل مشکلات کشور در به جان هم افتادن در خیابان نیست
رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که مهمترین وظیفه دانشجویان تقویت بنیه علمی خود است، گفت: امروز کشور به دانشمندانی نیاز دارد که در عرصه علمی با دشمن بجنگند و ترور دانشمندان هستته ای برای آن بود که این افراد در عرصه علمی با دشمن می جنگیدند و البته مسایل سیاسی نیز مهم است و نکته قابل توجه در این حوزه آن است که دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی با دانشجویان شهر کرمان به مناسبت 16 اذرماه روز دانشجو افزود: دانشجویان باید نسبت به توجیه افراد غافل و فریب خورده اقدام کنند و افراد را به حرف زدن با مسئولان و بزرگان ترغیب کنند تا واقعیت های جامعه به این افراد منتقل شود.

وی با اشاره به قشر اندک فریب خورده ای که مشکلاتی را ایجاد می کنند اما تاثیرگذار نیستند، گفت: اینگونه اقدامات فریب خوردگان آسیبی به نظام ایجاد نمی کند اما زحمت ایجاد کرده و کشور را از امور اولویت دار خود دور می کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در ادامه پیشنهادات دانشجویان را کاربردی، خوب و عملی دانست و تاکید کرد: در دستگاه قضایی مصمم هستیم که این پیشنهادات را راهبردی و عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، ایام فاطمیه و چهلمین روز حادثه تروریستی شیراز و 16 آذرماه روز دانشجو را گرامی داشت و گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ کشور و انقلاب و در تاریخ مبارزات سیاسی قرن اخیر است و در سال 1332 قشر دانشجو اولین عَلَم مبارزه با استکبار و آمریکا را در کشور ما بلند کردند.

وی اظهارداشت: پس از کودتای ننگین سال ۱۳۳۲ که آمریکایی ها یک دولت قانونی در کشور ما ساقط و دولت مورد نظر خود را روی کار آوردند، دانشجویان اولین قشری بودند که در برابر این موضوع قد عَلَم کردند که جلوی نفوذ امریکایی ها را درکشور بگیرند و چراغ مبارزه با امریکا و استکبار را در کشور روشن کردند و برای نخستین بار شعار مرگ بر امریکا در دانشگاه تهران سرداده شد و در ادامه این شعار در فرهنگ سیاسی کشور جای گرفت.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در 16 اذرماه یک نماد ضد استکباری در کشور ما شکل گرفت، ادامه داد: امروز آمریکایی ها مدعی 16 آذرماه هستند و می خواهند با تحریف موضوعات، آن را به نفع خود مصادره کرده و آن تو دهنی که از دانشجویان مسلمان و متعهد خورده اند را جبران کنند و در حقیقت مصداق این است که از در بیرون رانده شده اند و می خواهند از پنجره وارد شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با تاکید بر اینکه موضوع مبارزه با استکبار در 16 آذرماه به سنگری برای دفاع از انقلاب و ارزش های دینی  تبدیل شده است، تاکید کرد: جوانان و نسل جدیدی که آن دوران را درک نکرده اند، باید مطالعه دقیقی در این زمینه داشته باشند و نقش استکبارستیزی دانشجویان دردانشگاه های ایران را بررسی کنند چرا که این حرکت که از سال 1332 آغاز شده؛ همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان برای بالا بردن بصیرت و افزایش دید سیاسی باید تاریخ را مطالعه کنند، تصریح کرد: دانشجویان در 13 آبان ماه سال 1357کار نیمه تمام خود را با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تمام کردند.

*** گروه های جهادی دانشجویان، بیانگر تداوم سیره شهدای دانشجو است

رییس کل دادگستری استان کرمان به حضور دانشجویان در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان ایران اسلامی در دفاع نظامی در برابر دشمنانی که آمده بودند کشور را چند روزه فتح کنند، نیز به خوبی ایستادگی کردند و نقش دانشجویان در دوران دفاع مقدس و مجاهدت ها و سیره شهدای این قشر باید به صورت ویژه مورد توجه نسل جدید و دانشجویان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: هنوز این تفکر در دانشگاه های ما وجود دارد و قشر عظیمی از دانشجویان به عنوان نمایندگان ملت ایران در سنگر علم و دانش در دانشگاه ها هستند و گروه های جهادی دانشجویان نمونه بارزی از این موضوع است که در حوادث مختلف برای کمک به مردم به صحنه می آیند؛ اینها افتخاراتی است که دانشحویان انها را کسب کرده اند و این مدال های افتخار بر سینه دانشجویان می درخشد.

وی یادآور شد: دشمن دنبال کمرنگ کردن و پنهان کردن این واقعیت ها در قشر دانشجو است و می خواهد نشان دهد که دانشجو مقابل نظام است و چشم خود را به روی واقعیت های موجود کشور در این زمینه می بندند.

*** انتقادات باید شنیده شود

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان افزود: انتقاداتی که وجود دارد نیز باید شنیده شود اما دشمنان این انتقادات را بزرگ می کنند تا واقعیت های 90 درصدی در بین دانشجویان را کمرنگ کنند و از این رو دانشجویان باید بصیرت کامل داشته باشند و نقشه و دسیسه های دشمن را بدانند و با تجزیه و تحلیل مسائل، در مقابل دشمنان بایستند و همانگونه که همواره در تمامیت ارضی کشور و هویت ملی دفاع کرده اند، به صحنه بیایند و امیدهای ضعیفی که در دشمن ترسیم شده را در دانشگاه ها تبدیل به یأس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه باید به این باور برسیم که دشمن همیشه بدخواه است، گفت: زمانی که می بینیم دشمن در صدد ایجاد فسادی در بین ملت و جوانان است، دانشجویان و اساتید دانشگاه به عنوان قشر فرهیخته جامعه، باید این مسائل را تحلیل کنند.

وی افزود: نقشه های دشمن مشخص است و در حوادث اخیر نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دست دشمن به شکلی روشن، واضح و مشخص بود و البته در این رابطه برخی خود را به غفلت و خواب زده اند و نمی خواهند این دست را ببینند.

*** دشمن به دنبال ایجاد جو ناامنی و نارضایتی در کشور

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از فضای مجازی، تبلیغات و رسانه ها مسائلی را مطرح می کنند که به اهداف خود برسند، تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما این اتفاق افتاد که در تهران خانمی جوان فوت کرد و دشمنان با سوء استفاده از این موضوع و ابراز نگرانی، شرایطی را رقم زدند که 200 نفر کشته شدند اما اینکه یک تروریست در حرم شاهچراغ زنان، کودکان و مردان را به رگبار می بندد نه تنها برای آنها دل نمی سوزانند، بلکه از تروریست دفاع هم میکنند و دم از حقوق بشرمی زنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یاداور شد: دشمن به دنبال ایجاد جو ناامنی و نارضایتی در کشور است تا بهره برداری های خود را انجام دهد زیرا نظام ما نظامی مردمی است و در برخی موارد مشارکت مردم بالای 80 درصد بوده و البته می دانند که حمله نظامی و راه اندازی گروه های تکفیری مانند داعش در کشور جوابگو نیست .

وی با اشاره به این مطلب که دشمن درصدد است که سرمایه مردمی و جوانان را از نظام جدا کنند، تصریح کرد: اگر مقتدرترین حکومت باشد و پایگاه مردمی نداشته باشد، قطعا آن نظام فروخواهد پاشید و از این رو دشمن برای رسیدن به اهداف خود از طریق مشکل آفرینی در بین مردم، سیاه نمایی، دروغ پردازی و شایعه سازی و ...  اقدام می کند و اعمال شدیدترین تحریم های اقتصادی علیه کشور حتی در حوزه دارویی نیز در همین راستا انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان به دروغ پردازی ها، شایعه سازی و قصد کشته سازی های دشمنان نیز اشاره و بیان کرد: درکدام کشور پلیس با دست خالی در جمع اغتشاشگرانی می آید که برخی از آنها به سلاح های سرد و گرم مسلح بودند؟ اینها در تاریخ خواهد ماند واین نشان از مظلومیت نیروهای بسیجی، پلیس و ... است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: چرا جوان دانش آموز و دانشجوی ما باید به دشمن شایعه ساز و دروغ پرداز اعتماد کند و به مسئول دلسوز خود اعتماد نکند و بیاید اغتشاش ایجاد کند؟ اگر قشر فرهیخته به راحتی فریب دشمن را بخورد، از سایر افراد انتظاری نخواهد بود.

وی یادآور شد: البته سوء تدبیر، مشکلات و برخی ناکارامدی ها در کشور وجود دارد و در این رابطه باید توجه داشت که بزرگترین مطالبه گر شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و مسائل متعددی را از سران قوا و سایر مسئولان مطالبه می کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: باید به رسانه های خود اعتماد کنیم و در این زمینه نباید به فضای مجازی و رسانه هایی که در اختیار دشمن است، اعتماد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه نقاط ضعف را همه قبول داریم اما اینکه وحدت عمومی جامعه را بر هم بزنیم، درست نیست، گفت: راه حل مشکلات کشور در به جان هم افتادن در خیابان نیست.

*** قاطبه مسئولان نظام دلسوز و از خود مردم هستند

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قاطبه مسئولان نظام دلسوز و از خود مردم هستند و برای حل مشکلات کشور تلاش می کنند، تصریح کرد: اگر این مسئولان که از بدنه همین مردم هستند، دلسوز نیستند آیا رییس جمهور آمریکا دلسوز است؟ آیا منافقین و سلطنت طلب ها که مردم 40 سال قبل انها را از کشور بیرون کرده اند، مورد اعتماد هستند؟

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: دشمن به دنبال راه اندازی جنگ داخلی در کشور است و اگر غفلت کنیم می بینیم می خواهند ایران را به سوریه چند سال قبل تبدیل کنند و در این صورت دیگر جناح، دانشجو و ... برای آنها فرقی ندارد زیرا انها با ملیت و هویت ایرانی و با نام ایران مشکل دارند و با پرچم ایران مخالف هستند.

وی بیان کرد: اینها دنبال جنگ داخلی و تجزیه طلبی هستند و اگر فرصت به دست آنها بیاید دنبال تجزیه طلبی هستند تا این اقتدار و عظمت را بگیرند و خودشان بیایند در کشور کاری انجام دهند که داعش در عراق و سوریه انجام داده است و از این رو باید حواس خود را به خوبی جمع کنیم.

رییس دانشگاه باهنر کرمان نیز گفت: روز دانشجو، روز ایثار و فداکاری دانشجویانی است که سعی کردند کوچکترین خدشه ای از جانب نظام سلطه به کشور و وارد نشود و نشان داد دانشگاه همواره مبدا تحولات است و دانشجویان باید مورد مشورت و توجه جامعه قرار گیرند.

دکتر حسین اکبری افزود: دانشجویان آزاد هستند و آزاد فکر می کنند و لازمه آن این است که خودمان را قوی کنیم و بابت هر مطالبه باید ساعت ها مطالعه شود تا مطالبه به حق و قانونی باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویی که می خواهد مطالبه گر باشد و مورد مشورت جامعه قرار گیرد، باید مطالعه کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز