رئیس اتاق بازرگانی کرمان: وجود زیرساخت ها مهمترین نیاز توسعه معادن جنوب کرمان است

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۰۸:۳۴:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۶۳۹۵
رئیس اتاق بازرگانی کرمان: وجود زیرساخت ها مهمترین نیاز توسعه معادن جنوب کرمان است
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: وجود زیرساخت هایی مانند برق، آب و جاده مهمترین پیش نیاز توسعه معادن جنوب کرمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب زاده در هشتادو یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی مسائل و مشکلات معادن جنوب استان، افزود: اگر قرار باشد معادن جنوب کرمان نیز همچون شمال استان، نقشی در توسعه نداشته باشند، زیر زمین و بدون اکتشاف بمانند، بهتر است. وی با بیان اینکه باید از اشتباهات صورت گرفته در معادن شمال استان  درس گرفت و آنها را در معادن جنوب استان انجام نداد، اظهار کرد: اتاق کرمان آماده است تا برای رقم زدن فصل نوینی از معادن جنوب استان نقشه راهی تدوین و به انجام فعالیت ها کمک کند. طبیب زاده، تصریح کرد: باید در بخش معادن جنوب پس از احداث و تکمیل زیرساخت ها؛ اکتشاف، بهره برداری، صنایع تبدیلی و ارزش افزوده را در منطقه ایجاد کرد تا با کمک مسئولان فرایند توسعه معادن در جنوب کرمان کامل شود.

رئیس اتاق کرمان با تاکید بر اینکه در معادن جنوب حداقل زیرساخت ها وجود ندارد،گفت: شرکت ایمیدرو از سال ۹۷ قرار است خط برق در ساردوئیه جیرفت احداث کند اما به عنوان ثروتمندترین سازمان کشور از ایجاد ۷۰ کیلومتر خط انتقال برق برای ساردوئیه بازمانده است. وی ادامه داد: در معادن جنوب استان علاوه بر زیرساخت‌ها، همکاری دستگاه ها و قوانین معادن نیز با مسائلی روبرو هستیم که خوشبختانه حمایت دستگاه قضا را برای رفع این مسائل داریم.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه اغلب اقتصاد جنوب استان بر پایه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشاورزی در جنوب استان ضمن کاهش آب‌های سطحی و زیرزمینی، نتوانسته توسعه محسوسی در جنوب استان کرمان به وجود آورد و برای توسعه منطقه امیدی به کشاورزی نیست. وی افزود: علاوه بر جایگزینی معادن به جای کشاورزی، بایستی در حوزه بهره وری و کشت جایگزین در جنوب استان کرمان کار شود زیرا روند فعلی توسعه این منطقه را با مشکل روبه رو می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز