جشن‌های گلریزان نباید محدود به ماه مبارک رمضان باشد /آزادی ۲۰۲ مددجو از زندان‌های استان کرمان

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۰۶:۵۲:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۷۹۲۲
جشن‌های گلریزان نباید محدود به ماه مبارک رمضان باشد /آزادی ۲۰۲ مددجو از زندان‌های استان کرمان
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه باید تدابیری به منظور برگزاری جشن های گلریزان اندیشیده شود، تاکید کرد: برگزاری جشن های گلریزان نباید محدود به ماه مبارک رمضان شود و باید از سایر مناسبت های موجود برای این منظور بهره برداری شود زیرا برگزاری این جشن ها در فرهنگسازی اقدامات خیر بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه محوریت جشن‌های گلریزان باید متعلق به ستاد دیه باشد، افزود: لازم است که گزارش عملکرد شهرستان ها در برگزاری جشن های گلریزان و تعداد مددجویان آزاد شده تدوین شود و مردم بدانند که ستاد دیه به میزان کمک های مردمی هر شهرستان، اعتباراتی را برای آزادی مددجویان زندان های شهرستان های مختلف تامین می کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود که در شهرستان های بزرگ و محوری استان، ستاد دیه معین ستاد دیه استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: باید به دنبال درآمدزایی برای ستاد دیه در طول سال باشیم و کمک های مردمی برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در سخنانی بر استفاده از ظرفیت و جایگاه ائمه جمعه برای جلب کمک های مردمی به منظور کمک به آزادی مددجویان جرایم غیرعمد نیز تاکید کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 202 مددجوی جرایم غیرعمد با پرداخت 14 میلیارد و 537 میلیون تومان از زندان های استان کرمان آزاد شده اند و 11 نفر نیز در آستانه آزادی هستند.

سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به این مطلب که تعداد مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده از زندان های استان کرمان در سال گذشته 308 نفر بوده است، ادامه داد: در حال حاضر 243  مددجوی واجد شرایط جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی زمینه آزادی 22 مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان فراهم خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به این مطلب که در ستاد دیه استان کرمان، کارها به صورت جهادی دنبال می شود، تاکید کرد: جشن های گلریزان در سال آینده براساس برنامه ریزی انجام شده در تمامی شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

موسوی قوام یادآور شد: سال گذشته 18 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده است و در مجموع بالغ بر 14 میلیارد تومان کمک برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد جمع آوری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این چارت تشکیلاتی ستاد دیه از فرودین ماه سال جاری ابلاغ شده است، گفت: استان کرمان براساس معیارهای ستاد دیه کشور جزو ستاد های درجه یک کشور است و این جایگاه براساس وسعت استان، آمار مددجویان جرایم غیرعمد و ... تعیین شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به این مطلب که ساختمان جدید ستاد دیه استان کرمان با یک هزار و 414 مترمربع زیربنا و در چهار طبقه طراحی شده است، افزود: تاکنون فاز نخست این پروژه با 670 مترمربع زیربنا به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز