رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام: کرمان یکی از بهترین میزبانی‌های تاریخ پرورش‌اندام را داشت

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۱:۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۴۵۴۵۵۷
رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام: کرمان یکی از بهترین میزبانی‌های تاریخ پرورش‌اندام را داشت
رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اردوی انتخابی تیم ملی که در شهر کرمان با شرکت بیش از هزار ورزشکار برگزار شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین رویدادهای تاریخ میزبانی‌هایی بود که در کشور اتفاق افتاده است.

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با برنا افزود: درخواست خود را برای میزبانی کرمان در سال ۲۰۲۱، پس از حضور رییس فدراسیون جهانی در ایران و دیدار با محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، تقدیم فدراسیون جهانی کردیم اما تنها درخواست فدراسیون برای اعطای میزبانی کافی نیست و این اقدام نیازمند حمایت حاکمیت است.

او ادامه داد: بلافاصله در آن زمان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نامه‌های حمایتی خود را از میزبانی ما ارسال کردند و قرار بود ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان مسابقات پرورش‌اندام جهان شود اما با توجه به شرایط سیاسی کشور، این میزبانی به سال ۲۰۲۴ موکول شد و در این زمینه نیازمند حمایت مسئولان استان کرمان هستیم تا این مهم جنبه عملیاتی یابد.

افتخارات یک ساله ورزش پرورش اندام ایران

رییس فدراسیون پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران سال ۱۴۰۱ توانست عنوان قهرمانی مسابقات پرورش‌اندام جهان را در مسابقات اسپانیا در بین ۱۰۴ کشور کسب کند که کار بسیار ارزشمندی بود و جوانان برومند ایران اسلامی بار دیگر توانستند پرچم پرافتخار ایران اسلامی را بالاتر از همه دنیا قرار دهند و فکر می‌کنم این قهرمانی، مهم‌ترین اقدام فدراسیون در سال گذشته بود.

او اضافه کرد: همچنین توانستیم در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمان آسیا شویم و برای نخستین بار در رشته مچ‌اندازی و پاورلیفتینگ مدال جهانی بگیریم که این‌ها جزو افتخارات و اتفاقات خوب سال گذشته بود.

نصیرزاده با اشاره به میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی جوانان جهان یادآور شد: در شرایط سخت سیاسی کشور، خیلی از کشورها بحث ایران‌هراسی را مطرح می‌کردند و تمایلی برای حضور در کشور ما نداشتند اما توانستیم با حضور ۲۴ کشور و رییس و مسئولان فدراسیون جهانی پرورش اندام میزبان این مسابقات شویم.

او افزود: در زمانی که وزیر امور خارجه اسپانیا علیه ایران سخنرانی می‌کرد، رییس فدراسیون جهانی که یک اسپانیایی است به ایران آمد و در واقع رقابت‌های جوانان جهان فارغ از دستاورد فنی توانست یک دستاورد سیاسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران اسلامی داشته باشد.

رییس فدراسیون پرورش اندام کشور تاکید کرد: این موارد جزو کارکردهای خوب فدراسیون طی یک سال گذشته بود و امیدوارم با توان بیشتر در سال جدید، فعالیت های این فدراسیون را گسترش دهیم.

مسابقات سردار دل‌ها در کرمان؛ از به یاد ماندنی‌ترین مسابقات تاریخ پرورش‌اندام ایران

او در ادامه با بیان اینکه تقویم ورزشی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را طی سال ۱۴۰۱ طبق برنامه انجام دادیم، گفت: اردوی انتخابی تیم ملی که در شهر کرمان برگزار شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین رویدادهای تاریخ میزبانی‌هایی بود که در کشور اتفاق افتاده است.

نصیرزاده با بیان اینکه بیش از یکهزار ورزشکار از سراسر کشور در این اردو شرکت کردند که نشان از سطح بالای رقابت‌ها داشت بیان کرد: این اردو با نام سردار دل‌ها مزین شده بود و به برکت نام این شهید، یکی از مسابقات به یاد ماندنی تاریخ پرورش‌اندام ایران شد.

آرزوی بهبودی برای مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

او در پایان ضمن قدردانی از مجموعه و رییس هیئت بدنسازی و پرورش.اندام استان کرمان، گفت: آرزوی بهبودی برای مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان دارم که امیدوارم (بعد از حادثه سقوط بالگرد در بافت) هرچه زودتر شفای عاجل یابد تا پرقدرت به مسیر خود ادامه دهند زیرا او مردی بااخلاق و کاربلد در ورزش این استان است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز