رئیس کل دادگستری استان کرمان:

با متصرفین اراضی دولتی در شهر محی آباد برخورد قاطع می شود

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۳:۱۰:۱۴
کد خبر: ۳۱۸۹۵۶
با متصرفین اراضی دولتی در شهر محی آباد برخورد قاطع می شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان ازتشکیل کمیته ویژه ای جهت بررسی وضعیت تصرفات وبرخورد قانونی وقاطع با متجاوزین اراضی دولتی شهرمحی آباد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد درجلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با تاکید بر توقف نقل و انتقال اراضی محی‌آباد توسط دادگاه ماهان اظهار داشت: افرادی که اقدام به خرید و فروش اینگونه اراضی می‌کنند، باید شناسایی شده و لیست پرونده‌ها نیز به صورت جدی پیگیری شود.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان  افزود: بایستی طرح بررسی تصرفات اراضی دولتی در شهر محی آباد توسط اداره کل راه و شهرسازی طی دوره زمانی سه ماهه به اتمام برسد تا بتوانیم جلوی تصرفات بعدی را بگیریم.

موحد ادامه داد: در فضای غبارآلود و مبهم، امکان هرگونه سوء‌استفاده برای سودجویان و متصرفان فراهم است و در نتیجه روند مبارزه با زمین‌خواری با اخلال مواجه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به تصرفات اراضی دولتی در منطقه کوهپایه گفت: در امر مبارزه با زمین‌خواری باید هرگونه روزنه‌ای را برای اختلال در این مسئله ببندیم.

وی ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف است طی 6 ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف 33 مورد واگذاری زمین در کوهپایه که طرح‌های خود را اجرایی نکرده و یا با پیشرفت کمی همراه است، اقدام کند و نتیجه را به شورا گزارش دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: مبارزه با زمین‌خواری امری مقطعی نیست، بلکه باید مستمر، محکم و با تدابیر لازم دنبال شود تا نتیجه مطلوب را به دست آوریم.

موحد افزود: حضور کم‌رنگ و نگاه فرعی به موضوع، سیاست‌های کلان نظام را محقق نمی‌کند، لذا کارشناسان و مدیران باید با جدیت در جلسات شورا حاضر شده و مسائل را مطرح کنند.

نماینده ارشد دستگاه قضائی استان کرمان با بیان اینکه مبارزه با زمین‌خواری باید نهادینه شود، عنوان کرد: مردم و دستگاه‌های نظارتی باید بدانند که مبارزه با زمین‌خواری امری غیرقابل عدول است و حتی در ایام انتخابات این مسئله تداوم دارد.

موحد بر پالایش وضعیت اراضی محی‌آباد و بررسی اسناد جعلی و قابل اتکا با حضور کمیته ویژه تاکید کرد و ادامه داد: در برهه‌ای از زمان اقدام لازم برای حفاظت از اراضی دولتی صورت نگرفته و افرادی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و انصاف هم نیست که آنها را زندگی خودشان بیرون کرد.

وی افزود: اما در این میان عده‌ای نیز سودجویی کرده و با جعل اسناد، زمین‌های دولتی را تصرف کرده‌اند که باید با آنها مقابله کرد و جلوی موارد بعدی را گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز