حجت الاسلام والمسلمین محمد شفیعی:

نجات انسان های نیاز مند عضو وامیدوار نمودن آنان به ادامه زندگی خود تجلی حیات طیبه انسان است

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۸:۰۳:۲۷
کد خبر: ۳۲۱۰۰۷
نجات انسان های نیاز مند عضو وامیدوار نمودن آنان به ادامه زندگی خود تجلی حیات طیبه انسان است
رییس شعبه دوازده دادگاه عمومی (حقوقی) خانواده شهر کرمان، درپی درگذشت مرحومه مغفوره فاطمه زین الدینی فرزند قاضی فتح الله زین الدینی از قضات دادگستری کرمان بر اثر سانحه تصادف واقدام شایسته وخداپسندانه اهداء عضو گفت:در گذر زمان حوادثی به وقوع می پیوندد که که انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهد آثار این حوادث هرچه تلخ وناگوار باشند روبرو شدن با آن ها نیز سخت ودشوارتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد شفیعی اظهار داشت: یکی از این حوادث سخت ودشوار مواجهه با مرگ مغزی نزدیکان انسان است عواطف واحساسات پدرانه ومادرانه وامید به نجات فرزند آنچنان بر آنان احاطه پیدا می کند که هرگز تصور نمی کنند با مرگ مغزی حیات فرزندشان خاتمه یافته تلقی گردیده است.

وی ابرازکرد: ناامیدی پدر ومادری که سال ها آرزوی رشد ونمو  فرزند خود را در ذهن وجان خویش پرورانده اند وهر گز فکر نمی کردند روز ی با از دست دادن فرزند دلبند خود و با اهداء اعضاء آن، ناجی انسان های درد مندی شوند،کاری سخت وجان فرسا است .

شفیعی ادامه داد: تصمیم مهم آنان در نجات انسانی دیگر یک هنر تمام عیار انسانیت است و نجات انسان های نیاز مند عضو وامیدوار نمودن آنان به ادامه زندگی خود تجلی حیات طیبه انسان است از خود گذشتن وغم دیگران را به دل داشتن ودر راه کم کردن غصه وغم دیگران قدم برداشتن کاری ارزشمند  وخداپسندانه است.

این مقام قضائی تصریح کرد: دورد ورحمت خدا بر پدران ومادرانی که در غم از دست دادن فرزندان خویش همچون شمعی سوختند وبا اقدام خود در اهداء عضو  فرزندان خود  پروانه وار ناجی انسان های دیگر شدند.

شایان ذکر است: فاطمه زین الدینی ۱۴ ساله فرزند فتح الله زین الدینی قاضی دادگستری شهر کرمان در حادثه رانندگی که عصر روز جمعه ۱۳ شهریورماه در جاده رفسنجان به یزد در نزدیکی روستای احمد آباد رخ داد، دچار آسیب دیدگی شدید مغزی و نهایتا مرگ مغزی شد .

در روز دوشنبه ۲۳ شهریورماه مصادف با روز شهادت امام جواد (ع) با رضایت والدینش دو عضو کلیه و کبد او به بیماران نیازمند اهدا شد.

با توجه به اینکه والدین فاطمه در زمان تصادف در مکه معظمه تشرف داشتند پس از اطلاع از حادثه فرزندشان اقدام به بازگشت از سفر خانه خدا نمودند تا اقدامی گرانبها و با ارزش که ثوابش کمتر از حج نیست را انجام دهند.

امیدواریم که این امر خداپسندانه موجب ترویج آن در جامعه ما شده و موانعی که بر سر راه این کار بزرگ و با ارزش وجود دارد برداشته شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز