رئیس کل دادگستری استان کرمان:

واکنش سریع مجامع بین‌المللی نسبت به حادثه جانسوز منا ضرورت دارد

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۲:۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۳۹۲۲
واکنش سریع مجامع بین‌المللی نسبت به حادثه جانسوز منا ضرورت دارد
رئیس کل دادگستری استان کرمان خواستار واکنش سریع مجامع بین‌المللی نسبت به حادثه جانسوز منا شد و تصریح کرد: باید نهادی در بین مجامع اسلامی شکل بگیرد تا به این جنایت‌ها رسیدگی کند و عاملان این وقایع تلخ را به محاکمه بکشاند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان در محل دادگستری کل اظهار داشت: بسیاری از مسلمانان به علت ضعف حاکمیتی آل‌سعود جان باختند.

وی تاکید کرد: سرپنجه‌های خونین آل‌سعود با حمایت آمریکا در جنایت‌های جهان اسلام به‌ ویژه در سوریه و عراق دیده می‌شود و افرادی که به دروغ خود را خادمان حرمین می‌دانند، مسلما‌‌ن‌کش هستند و نفرین الهی بر این اشخاص باد که در دین اسلام چنین مسائل و مشکلاتی را به‌ وجود می‌آورند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: جهان اسلام نیازمند این امر است که مراجع کیفری را داشته باشد تا جنایت‌های آل‌سعود بی‌پاسخ نباشد و رژیم آل‌سعود باید محاکمه شود و پاسخ جنایت‌هایش را بدهد.

وی در ادامه سخنان خود با پاسداشت هفته دفاع مقدس همچنین یاد و خاطره رشادت‌ها، پایمردی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و خانواده معظم شهدا در دفاع مقدس را گرامی داشت.

مقام ارشد قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: استکبار جهانی و کشورهای ارتجاعی منطقه و ایادی استکبار در منطقه دست به دست هم دادند و صدام را تحریک کردند که یک جانی بالفطره بود و همه مساعدت‌ها را به وی کردند تا به ایران هجوم بیاورد.

موحد خاطرنشان کرد: با حول و قوه الهی، رهبری امام خمینی (ره) و تلاش ملت عزیز ایران این توطئه خنثی شد و سرافرازی و عزت برای ملت ایران باقی ماند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه دفاع مقدس را یادآور همه رشادت‌ها و جوانمردی‌های شهدا و ایثارگران دانست.

موحد همچنین  بر تقویت، اصلاح و افزایش مراکز مشاوره برای کاهش طلاق در جامعه تاکید کرد وافزود:قانونگذار داوری در طلاق های توافقی را حذف و مراکز مشاوره را به عنوان جایگزین آن تعیین کرده زیرا معتقد است مشاوره تاثیر بیشتری دارد و اگر این مراکز نتوانند به وظایف خود عمل کنند شاهد افزایش طلاق های توافقی خواهیم بود.

وی گفت: در رابطه با مراکز مشاوره که تحت نظارت بهزیستی هستند انتظار داریم ضعف های احتمالی این مراکز رفع یا مراکز توانمند جدیدی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: انسجام مدیریتی در همه حوزه ها مطلب مهمی است و برای رسیدن به کار موفق و اثربخش به اهتمام و همراهی نیاز است و اگر به صورت بخشی نگاه کنیم و توپ را به میدان یکدیگر بیندازیم، اثربخشی کارها را از بین می برد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر تعیین فراوانی علل و عوامل طلاق تاکید و بیان کرد: بیشترین درخواست های طلاق از سوی زوجه صورت می گیرد که باید این موضوع نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با رسیدن به فراوانی علل طلاق می توان اتاق فکر توانمندی را ایجاد کرد و برای کاهش طلاق در جامعه اقدامات مناسب تر و راهکارهای اجرایی بیشتری را انجام داد.

موحد گفت: طرح جامع آموزش و مشاوره زوجین در کرمان به خوبی از سوی جهاد دانشگاهی اجرایی شده و می تواند به عنوان یک طرح ملی باشد و این طرح باید با قوت ادامه یابد و در ادامه ابتکارات و خلاقیت های بیشتری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گیری کارگروه آیین نامه اجرایی تبصره دو ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از کارهای انجام شده برای آسیب زدایی و ترک اعتیاد اجباری، ایجاد مراکز ماده 16 است.

وی گفت: افراد با حکم قضایی برای سه یا شش ماه به منظور ترک اعتیاد به مراکز ماده 16 معرفی می شوند اما پس از خروج از این مرکز مورد مراقبت و حمایت واقع نمی شوند که زمینه ساز بازگشت آنها به عرصه اعتیاد می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ایجاد مراکز حمایتی پس از خروج از مراکز ماده 16 از ضروریات است و عدم تشکیل این گروه موجب ناقص ماندن فعالیت ها و هدر رفت هزینه ها می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز