رییس هیات مدیره ستاد دیه و رییس کل داد گستری استان کرمان عنوان کرد:

آزادی ۲۲۶۷ نفر زندانی توسط کمک های خیرین استان کرمان

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۱:۵۷:۵۸
کد خبر: ۳۲۴۶۵۸
آزادی ۲۲۶۷ نفر زندانی توسط کمک های خیرین استان کرمان
رییس هیات مدیره ستاد دیه و رییس کل داد گستری استان کرمان گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در استان،2267نفر به واسطه کمک های خیرین از زندان های استان ازاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدا... موحد کرمان در مراسم جشن گلریزان که با حضور جولایی رییس ستاد دیه کشور برگزار گردید،اظهار داشت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در استان مبلغ34286000000میلیارد ریال توسط خیرین استانی برای ازادی زندانیان جمع اوری شده است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان در تشریح جزئیات این خبر افزود:تعداد 1628 نفر از زندانیان با پرداخت مبلغ 301.823.000.000ریال وهمچنین تعداد 585نفر از زندانیان بدون پرداخت وجه وبا گرفتن رضایت از شاکیان خصوصی از زندانهای استان آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه 64 جشن گلریزان در سطح استان کرمان توسط ستاد دیه برگزار گردیده است،عنوان داشت:از ابتدای سال جاری تعداد 57نفر مددجوی واجد الشرایط جرائم غیر عمدی با پرداخت مبلغ 18.166.150.000ریال از زندانهای استان کرمان آزاد شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اعلام داشت: آمار تعداد مددجویان جرائم غیر عمد در زندانهای سراسر استان کرمان 235 نفر زندانی می باشد .

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام داشت:در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 10571نفر وارد زندانهای استان شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 3درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 60درصد جمعیت  زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر وروانگردانها می باشد،اعلام کرد:93.4درصد جمعیت کیفری زندانها مربوط به آقایان و 6.6درصد را بانوان تشکیل می دهند.

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان گفت:ناکارآمدی مجازات حبس برای اصلاح زندانی وبازسازی شخصیت اجتماعی  او هویدا شده است.

 وی ادامه داد: زندان در بسیاری از موارد، افراد را که  به عنوان یک عنصر  فعال اقتصادی واجتماعی  در جامعه زندگی می کنند به یک عنصر غیرفعال اقتصادی تبدیل می کند وحس مسئولیت پذیری فرد در قبال جامعه وخانوده اش را زائل می سازد.

موحد تاکید کرد:بایستی نگرش جامعه نسبت به کارکرد مجازات حبس تغییر یابد تا در جهت کاهش جمعیت کیفری که یکی از دغدغه های نظام جمهوری اسلامی ایران است گام بر داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز