‌‌ آنچه که در سفر یک روزه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در کرمان گذشت؛

صندوق تأمین مالی گلیم سیرجان راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۰۸:۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۵۷۳۹
صندوق تأمین مالی گلیم سیرجان راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در سفر یک روزه خود به استان کرمان به شهرستان‌های بردسیر و سیرجان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ وی در سفر خود به شهرستان بردسیر بعد از شرکت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان از شرکت‌های شهرک صنعتی نیز بازید کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در سفر به شهرستان سیرجان اولین و بزرگترین کارخانه آب معدنی شرق کرمان که از تسهیلات این صندوق راه‌اندازی شده بود را افتتاح کرد و از چند شرکت دیگر نیز که از طریق تسهیلات اشتغالزایی این صندوق راه‌اندازی شده بودند؛ بازدید کرد.

نورالله‌زاده در پایان سفر خود به سیرجان با کارآفرینان این شهرستان دیدار کرد و تفاهم‌نامه تسهیلات کسب و کارهای خرد و کوچک را با فرمانداری این شهرستان امضا کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در دیدار با کارآفرینان شهرستان سیرجان در فرمانداری این شهرستان؛ اظهار کرد:  شهرستان سیرجان نماد عینی کارآفرینی در سطح کشور است زیرا ایده‌های خوبی را خلق کرده‌اند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کسب و کارهای خرد و کوچک در این شهرستان، افزود: اعتبار ابلاغی صندوق کارآفرینی امید این شهرستان 4میلیارد تومان است زیرا این صندوق متولی کسب کارهای خرد و کوچک است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: با کلیات تفاهم‌نامه موافقت داریم اما جزئیات آن متناسب با نیازمندی افراد باید در استان و شهرستان جمع‌بندی شود.

نورالله‌زاده تصریح کرد: انگیزه لازم در افراد این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه گلیم سیرجان باید وارد زندگی مردم کرد و از یک کالای لوکس به یک کالای ضروی تبدیل شود؛ خاطرنشان کرد: گلیم سیرجان از جمله محصولاتی است که می‌تواند فرصت‌های خوبی را ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: تا پایان امسال با مشارکت خود اتحادیه  "صندوق تأمین مالی گلیم سیرجان" ایجاد شود که نظام تأمین مالی آن را خود اتحاد انجام دهد تا از این طریق بتوان دغدغه‌های فعالین این نظام را برطرف کرد.

نورالله‌زاده افزود: همچنین جلسات آموزشی در زمینه صندوق تأمین مالی گلیم سیرجان برگزار می شود.

اصغر نورالله‌زاده نیز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بردسیر شرکت کرد.

وی با اشاره به واحدهای صنعتی که بخشی از آن دچار مشکل شده است، اظهار کرد: در حال حاضر همه مشکلات کسب وکار مالی نیست بلکه مطالعات نشان می‌دهند 30 تا 35 درصد یک محصول در بخش طراحی و تحقیق نهفته است.

 وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از هر محصول بخش تحقیق و طراحی آن است؛ افزود:  یکی از کارهای خوبی که در منطقه می‌توان انجام داد؛ تولید انسانس گل محمدی در این شهرستان است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: در تمام دنیا مهم ترین بخش کسب و کار؛ طراحی و تحقیق است و به همین دلیل کشورهای اروپایی در زمینه سرمایه گذاری موفق‌ترند.

نورالله‌زاده با اشاره به فرآیند تولید؛ گفت: 25 درصد ارزش افزوده در بخش تولید است که تمرکز بیشتر کشور روی این بخش است در حالی که کمترین ارزش افزوده را دارد و 55 درصد ارزش افزوده یک محصول در مرحله پایانی آن است.

 وی خاطرنشان کرد: به بخش بازاریابی و فروش یک محصول بیشتر از تولید آن باید توجه شود و همچنین تولیدات باید با توجه به نیازهای مردم باشد.

نورالله‌زاده گفت: طراحی ، تولید و فروش زنجیره اصلی ما است آن دو مرحله اول بیشتر به دانش نیاز دارد و به پول نیاز ندارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما مشکل درون سیستم‌ها بررسی  نمی شود؛ افزود: به همین دلیل فعالین کسب و کار در کشورهای خارجی بر روی طراحی وتحقیق بیشتر کار انجام می‌دهند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به تأمین مالی کسب و کارهای خرد و کوچک؛ گفت: دنبال این هستیم یک سری صندوق‌های محلی، محصولی و صنفی را ایجاد کنیم؛ این صندوق‌ها با مشارکت خود فعالین این صنعت ایجاد می‌شود.

نوالله‌زاده با اشاره به اینکه واحدهای بزرگتر متولی فروش و بازاریابی را در شهرستان برعهده بگیرند؛ افزود: هنر این است که در یک منطقه چند برند تولید برتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مزیت اصلی شهرستان بردسیر گل و گلاب است؛ گفت: یک صندوق محصولی گل و گلاب ایجاد شود تا دغدغه‌های تولیدکنندگان این محصول برطرف شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز