خانه مطبوعات استان کرمان با انتشار بیانیه‌ای خواستار شد:

رسانه‌های جهان ابعاد غمبار فاجعه منا را بازتاب دهند

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۶:۰۱:۱۶
کد خبر: ۳۲۶۵۵۱
رسانه‌های جهان ابعاد غمبار فاجعه منا را بازتاب دهند
خانه مطبوعات استان کرمان، مراتب انزجارخود را از سوء مدیریت کشور عربستان در ماجرای تلخ و خونبار منا ابراز نموده و از رسانه‌های منطقه و جهان درخواست کرد تا با انتشار گزارش‌ها و تحلیل‌های واقع‌بینانه اجازه ندهند خون زائران بیگناه حج امسال پایمال شود.

به گزارش خبرگزار ی برنا از کرمان؛

متن کامل بیانیه‌ی این تشکل صنفی – مطبوعاتی، به شرح زیر منتشر شد.

بیانیه خانه مطبوعات استان کرمان پیرامون فاجعه خون‌بار منا

با کمال تاسف وتالم این روزها شاهد تشییع پیکر جمع کثیری از هموطنان عزیزمان هستیم که به خانه‌ی امن الهی مشرف شده بودند.

خانه مطبوعات استان کرمان به عنوان یک نهاد صنفی- مطبوعاتی، مراتب انزجارخود را از سوء مدیریت کشور عربستان در ماجرای تلخ و خون‌بار منا ابراز داشته و ضمن طلب آمرزش برای جانباختگان این رویداد، و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار، به نمایندگی از سوی کلیه اعضای این نهاد صنفی، از رسانه‌های منطقه‌ای و آزاد اندیش جهان انتظار دارد با انتشار مطالب وتحلیل‌های واقع بینانه به رسالت تاریخی خویش جامه‌ی عمل پوشانده وضمن تشریح ابعاد این فاجعه‌ی دردناک، اجازه ندهند خون زائران بیگناه حج امسال پایمال شود.

خانه مطبوعات استان کرمان همچنین بخاطر درگذشت دو خبرنگار ایرانی درماجرای منا، به نام‌های سیدحمیدرضا حسینی و سیدحمیدرضا میرزاده مراتب تاثر خود را به جامعه‌ی رسانه‌ای ایران اعلام می‌دارد.

امید است نهادهای حقوقی ملی وبین‌المللی نیز در جهت ایفای حق جانباختگان این فاجعه از هیچ کوششی فروگذار ننمایند و با اطلاع رسانی به موقع وشفاف در جهت اقناع افکار عمومی جهان، به ویژه ملت بزرگ ایران برآیند تا دیگر شاهد این‌گونه فجایع انسانی در مدیریت این مراسم الهی نباشیم.

درپایان، این رویداد تلخ را به محضر آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و نیز مردم عزیز کشورمان ایران و نیز هم‌استانی‌های خود صمیمانه تسلیت می‌گوییم.

خانه مطبوعات استان کرمان

نظر شما