مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

حضور گردشگران خارجی در استان فرصتی مناسب برای انتقال ارزشهای معنوی است

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۱۷:۰۱:۲۷
کد خبر: ۳۲۷۲۹۹
حضور گردشگران خارجی در استان فرصتی مناسب برای انتقال ارزشهای معنوی است
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: حضور گردشگران خارجی فرصتی برای انتقال ارزشهای فرهنگی و معنوی بویژه دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی " در نشست با هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمان  به اهمیت و حساسیت کار راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود : راهنمایان گردشگری با توجه به اینکه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم با گردشگران درارتباط هستند می توان از آنها به عنوان خط مقدم مواجه با گردشگران در عناصر و حلقه های صنعت گردشگری کشور نام برد.

وی با تاکید به رعایت اخلاق حرفه ای در بین راهنمایان گردشگری استان ، افزود: از یک راهنمای حرفه‌ای انتظار می‌رود از قوانین، مقررات و عرف کشور پیروی کند.

وفایی با اشاره به اینکه عملکرد یک راهنمای گردشگری چهره حاکمیت را به رخ می کشد، اظهار داشت:  در کنار معرفی آثار و بناهای تاریخی باید دیگر ارزشهای کشور مانند دفاع مقدس که جزو میراث معنوی کشور محسوب می شوند ، را به گردشگران  شناساند و معرفی کرد.

وی در ادامه به رشادتهای رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی اشاره کرد و تصریح کرد باید مباحث مربوط به دفاع مقدس به گردشگران خارجی منتقل شود و مورد توجه راهنمایان و اعضای انجمن گردشگری استان قرار گیرد.

وفایی ادامه داد: راهنمایان گردشگری حضور میهمانان خارجی را فرصتی برای انتقال ارزشهای فرهنگی و معنوی بویژه دفاع مقدس تلقی کنند و مبلغ خوبی برای کشور باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ، از راهنمایان گردشگری استان به عنوان بازرسان محسوس این اداره کل نام برد و بیان داشت: با توجه به اینکه این عزیزان در تمامی شبکه های مربوط به صنعت گردشگری حضور دارند می توانند نواقص و پیشنهادات خود را در جهت ارائه هرچه بهتر خدمات گردشگری ارائه کنند.

وی به تعامل هرچه بیشتر انجمن راهنمایان گردشگران استان با این اداره کل اشاره کرد و افزود: با ایجاد این ارتباط و تعامل می توان فعالیتهای جدیدی را در صنعت گردشگری استان رقم زد.

 

نظر شما