معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

شبکه های مجازی دارای بستر های مناسب آموزش و یادگیری هستند

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۸:۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۲۹۰۳۵
شبکه های مجازی دارای بستر های مناسب آموزش و یادگیری هستند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: شبکه های اجتماعی مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند و با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته اند به خوبی در زندگی مردم تغییر ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید خالقی اظهار داشت: به موازات بهره مندی از فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات و بهره گیری از شبکه های اجتماعی مجازی، می توان اثر بخشی به سزایی در کاهش وقوع جرائم داشته باشیم.

وی افزود:  شبکه های اجتماعی با برخورداری از ظرفیت های مناسب، شرایط را  برای توسعه در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی ایجاد ‏کرده و با اتکای به ظرفیت فرامتنی و نشر اطلاعات چند رسانه ای میتواند سهم بسیاری در کاهش جرایم ایفا کند.

این مقام قضائی  تصریح کرد: شبکه‌ها ی مجازی با ظرفیت گسترده‌ای که دارند می‌توان با مدیریت عالمانه و در سطح ملی از آنها در راستای آموزش و یادگیری و فرهنگ سازی استفاده کرد.از این رو این معاونت با ورود به شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال مطالب و کلیپ هایی در راستای ارتقاء آگاهی های عمومی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم کرده است .

وی  همچنین یاد آور شد ؛ علاقه مندانی که مایل به دریافت مطالب و کلیپ های این معاونت می باشند می توانند از طریق درج شماره تلفن09376916732در گروه های خود به صورت روزانه مطالب را دریافت نمایند.

این مقام قضایی گفت: به دلیل استقبال بیش از پیش کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی مجازی، مطالعه این شبکه ها برای تبیین هر چه بهتر فرصت ها و تهدیدهایی که در اختیار کاربران قرار می دهند، ضروری به نظر می رسداز این رو با پیگیری های انجام شده در این معاونت کارگروهی تحت عنوان کارگروه شبکه های اجتماعی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم در استان تشکیل شده است.

خالقی گفت: ، بسیاری از جنبه های فضای شبکه های اجتماعی مجازی و پایگاه هایی که در قالب رسانه های اجتماعی کار می کنند، هنوز ناشناخته مانده است، بنابراین بررسی همه جانبه این شبکه ها مخصوصا بررسی قابلیت های آن در حوزه آموزش و ارتقاء آگاهی های عمومی باید در اولویت قرار گیرد .

نظر شما