دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت خبر داد:

اجرای حکم قلع و قمع چهار واحد منزل مسکونی در روداب بافت

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۵:۲۹
کد خبر: ۳۳۱۴۵۹
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت از اجرای حکم قلع و قمع چهار واحد منزل مسکونی واقع در منطقه روداب بافت که به صورت غیرقانونی توسط متصرفین تغییر کاربری یافته بود،خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محسن نیک ورز اظهار داشت: با حضور فرماندهی انتظامی  و نماینده اداره جهاد کشاورزی شهرستان بافت چهار واحد مسکونی که به صورت غیر قانونی در اراضی کشاورزی منطقه روداب در حومه شهرستان بافت احداث شده بود با حکم مرجع قضایی شهرستان تخریب گردید .

این مقام قضائی در این خصوص اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی و باغات به مناطق مسکونی و ویلایی، همچنین به منظور حفظ کاربری اصلی این اراضی و نیز جلوگیری از سوءاستفاده تعدادی از متصرفین و مالکین این اراضی به ویژه در مناطق خوش آب و هوا، به موجب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها ، کلیه مالکین و متصرفین این اراضی مکلفند قبل از اقدام به تغییر کاربری و هرگونه ساخت و ساز از کمسیون پیش بینی شده در این قانون و از طریق ادارات جهاد کشاورزی هر منطقه اقدام نماید.

 وی ادامه داد:بدیهی است متخلفین که بر خلاف ضوابط قانونی و بدون اخذ مجوز از کمسیون مذکور اقدام به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز نمایند علاوه بر تعقیب کیفری و مجازات مجرم ، حکم بر تخریب و قلع و قمع مستحدثات و بناهای ایجاد شده صادر و اجرا خواهد شد.

دادستان بافت عنوان کرد:احکام قلع و قمعی که امروز در یکی از مناطق حومه بافت به مرحله اجرا درآمد نشان از جدیت همه دستگاه به ویژه دستگاه قضایی در مقابله با هنجارشکنان بخش زمین و مسکن دارد .

وی گفت:امیدوارم این اقدام ،هشداری جدی باشد برای کلیه اشخاصی که به صورت غیرقانونی و در راستای اهداف خود با زیرپا قرار دادن قانون سعی در تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی دارند.

نیک ورز درپایان بیان کرد:لازم به تذکر است کلیه اشخاصی که اقدام به خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغها با هدف تبدیل آنها به اراضی مسکونی می کنند به قوانین ومقررات توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز