پور ابراهیمی:

امروز وظیفه آموزش و پرورش یک سوادآموزی ساده نیست

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۹:۱۰
کد خبر: ۳۳۲۲۳۵
امروز وظیفه آموزش و پرورش یک سوادآموزی ساده نیست
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های علمی در کشور و دنیا، تاکید کرد: امروز وظیفه آموزش و پرورش یک سوادآموزی ساده نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان دخترانه دکتر حسابی کرمان که با حضور محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان همراه بود ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال توسعه علم در کشور است.

وی با یادآوری وضعیت علمی کشور در دوران قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، افزود: روزگاری نه چندان دور در این کشور بیماران ما را پزشکان هندی و پاکستانی معالجه می کردند.

پورابراهیمی با بیان اینکه این خاطرات را به دانش آموزان امروز و نسل جوان بازگویی کنید، خاطرنشان کرد: ظرفیت های علمی عظیمی در کشور وجود داشت که نه تنها از آن استفاده نمی کردند بلکه از وضعیت نابسامان علمی در کشور و تحقیر رنج می بردیم.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز رتبه های تک رقمی در منطقه و دنیا در زمینه های مختلف علمی توسط جوانان و دانش آموزان ما کسب می شود که نشان از روند رو به جلو علم در کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظارات ما از مجموعه تعلیم و تربیت در کشور متناسب با اهداف و اسناد انقلاب اسلامی است، گفت: امروز وضعیت نیبت به گذشته بسیار متفاوت است و وظیفه آموزش و پرورش تنها یک سوادآموزی ساده نیست.

وی با اشاره به اینکه کشور نیازمند تلاش شبانه روزی در خصوص دستیابی به علوم و فنون روز جهان است، خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند جلوی خیزش بزرگ علمی جوانان و دانش آموزان ما را بگیرد.

پورابراهیمی با اشاره به اقتصاد دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری، گفت: اتکا به درآمدهای نفتی باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور شد که باید از این متکی بودن به هر نحوی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تجاری سازی علم و دانش و کاربردی کردن آن باید جدی گرفته شود، خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد نفتی در کشور شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه هدف آموزش و پرورش نباید صرف سوادآموزی دانش آموزان باشد، گفت: دانش آموزان را در تذهیب نفس کمک کنید، روش خودسازی را به آنها بیاموزید چرا که آینده نظام اسلامی به این دانش آموزان بستگی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز