در نشست مطبوعاتی اولین سمپوزیوم اینترالاک و دکتر اسمایل در کرمان مطرح شد:

ایمپلنتولوژی مشکل کسانی که بی دندان شده‌اند را حل کرده است/موارد عدم تجویز ایمپلنت بسیار محدود است

۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۱۵:۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۳۷۰۴۰
ایمپلنتولوژی مشکل کسانی که بی دندان شده‌اند را حل کرده است/موارد عدم تجویز ایمپلنت بسیار محدود است
اولین سمپوزیوم اینترالاک و دکتر اسمایل در کرمان برگزار شد و به همین مناسبت در یک نشست مطبوعاتی جزییات این سمپوزیوم تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر آشیل پیوندی متخصص جراحی دهان و فک از دانشگاه لیون فرانسه در این نشست خبری گفت: در شهرستان‌های ایران از این سمپوزیوم‌ها استقبال‌های خوبی صورت می‌گیرد و در کرمان برای اولین بار بود که این سمپوزویم برگزار می‌شد و همکاران زیادی هم شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه ایمپلنت‌ها حدودا چهل سال است که مطرح شده‌اند، تصریح کرد: ایمپلنت‌ها در طول این سال‌ها تغییر کرده‌اند و پیشرفت‌ای زیادی داشته‌اند و در این کارگاه ما به این موضوع پرداختیم که ایمپلنتولوژی چقدر مدرن شده و پیسرفت کرده و در این علم الان کجا هستیم و به چه میزان با 35 سال پیش متفاوت شده است.

دکتر پیوندی با بیان اینکه تکنولوژی مرتبا در حال پیشرفت است و باید خود را با آن را همراه کنیم، اضافه کرد: در جلسه طرف صبح سموپوزیوم به مباحث جدید امپلنتولوژی پرداخته شد و در قسمت بعد از ظهر و عصر سمپوزیوم نیز بک عمل جراحی به صورت زنده برگزار شد تا مباحث مطرح شده صورت عینی‌تری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه روز دیگر این سموپوزیوم به بحث لیزر اختصاص دارد، ادامه داد: لیزر نیز یک موضوع پراهمیت است که در این سمپوزیوم به ان پرداخته شده است.

این متخصص جراحی فک و دندان در توضیح اینکه ایمپلنت چیست، اظهار داشت: یک پیچ است که وارد فک می‌شود و جای ریشه‌ی دندانی که خراب شده و از بین رفته قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایمپلنتولوژی مشکل کسانی که بی دندان شده‌اند را حل کرده است، افزود: با توجه به پیشرفت ایمپلنتولوژی، می‌شود به جای پروتز متحرک از پروتز ثابت استفاده کرد که رشد علمی قابل قبولی هم داشته است و کسانی که به تازگی بی‌دندان شده‌اند  احتیاج نیست به سمت استفاده از پروتز متحرک بروند.

دکتر پیوندی ضمن درخواست آموزش ایمپلنتولوژی از همه کسانی که این علم را دارند، خاطر نشان کرد: متاسفانه اکثر همکاران عجله دارند که همه چیز را ظرف مدت کوتاهی بیاموزند ولی این علم نیازمند دریافت آموزش صحیح و کسب تجربه است.

این جراح متخصص به تولید ایمپلنت توسط برخی شرکت‌ها اشاره و عنوان کرد: اینترالاک یک برند معتبر در ایمپلنتولوژی است که توانسته در طول مدت درازی که کار کرده موثر باشد کما اینکه شرکت‌های نوپایی هم هستند که به محصولاتشان نمی‌توان اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه قبلا هزینه‌ها در ایمپلنتولوژی بسیار سنگین بود، یادآورد شد: امروزه با پیشرفت و رشد تکنولوژی و علم هزینه‌ها تا حدود بسیار زیادی حتی تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است و مریض‌ها نیز دسترسی‌شان به ایمپلنتولوژی راحت تر شده است.

دکتر پیوندی با اشاره به اینکه نمی‌توان برای ایمپلنت‌ها عمر خاصی تخمین زد، ابراز کرد: با توجه به اینکه ایمپلنت‌های جدید از دوام و عمر بیشتری نسبت به ایمپلنت‌های قبلی برخوردارهستند ولی بازهم با جرئت نمی‌توان گفت که ایمپلنت تا آخر عمر با شماست و یا اینکه ایمپلنت چقدر دوام خواهد آورد چرا که بقای ایمپلنت به مسائل زیادی از جمله استخوان فک، مراقبت، نگهداری و... بستگی دارد.

وی با بیان این‌که در فرانسه دولت تمام درمان‌های دندانی را متقبل می‌شود،‌ افزود: دولت فرانسه، درگیر هزینه‌های ایمپلنت هم شده و بیمه‌های خصوصی نیز آن‌را تکمیل می‌کنند.

این متخصص جراحی دهان و فک با اعلام اینکه موارد عدم تجویز ایمپلنت بسیار محدود است، بیان کرد: حتی افراد دیابتی هم می‌توانند از ایمپلنت برخوردار شوند و اجرای ایمپلنت با رعایت نکات لازم مشکلی را در این زمینه ایجاد نخواهد کرد.

 

سید رضا مهدوی:

بهترین امکانات ایمپلنوتولوژی را در کرمان فراهم کرده‌ایم

IMG_0748

همچنین در این نشست خبری "سیدرضا مهدوی"  مدیر نمایندگی فخر(اینترلاک) در کرمان گفت: هدف از دریافت مجوز این نمایندگی، رفع محدودیت‌های تجهیزات مدرن در کرمان و رساندن این شهر به تجهیزات به روز بود.

وی با اشاره به رشد علم و پیشرفت فنآوری افزود: در گذشته دندان‌پزشکان بایستی تجهیزات مورد نظر خود را سفارش می‌دادند و با گذشت چند روز در اختیارشان قرار می‌گرفت اما اکنون می‌توانند بهترین امکانات این علم را در زمان نیاز به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان از کرمان تهیه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز