مدیر راهداری استان کرمان:

آمادگی راهداران کرمان برای مقابله با شرایط بحرانی

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۳:۴۲:۴۷
کد خبر: ۳۳۸۳۶۲
آمادگی راهداران کرمان برای مقابله با شرایط بحرانی
در پی هشدار اداره هواشناسی کرمان مبنی بر احتمال بارش‌های سیل آسا، مدیر راهداری استان کرمان بر حضور راهداران در جاده‌ها و آمادگی برای مقابله با شرایط بحرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عطاءالله منوچهری با اشاره به این‌ که براساس پیش بینی ‌های صورت گرفته احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در استان از فردا وجود دارد، گفت: هم اکنون در تمامی جاده‌های استان کرمان راهداران حضور دارند و در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر تمام محورهای استان باز است و مشکلی در زمینه رفت و آمد خودروها وجود ندارد ادامه داد: عوامل راهداری همراه با دستگاه‌های مربوط و شن و ماسه مورد نیاز در کلیه مسیرها مستقر هستند.

مدیر راهداری استان کرمان در خصوص سیل خیز بودن حوزه جغرافیایی تحت مدیریت خود گفت: ما شهرستان‌های شمال استان که شامل ۱۶ شهرستان از جمله مرکز استان می‌شود را تحت پوشش داریم. در این منطقه بیشتر محدوده شهرستان‌های بم، فهرج، ریگان و شهداد سیل خیز هستند و در این میان جاده شهداد به نهبندان و محور های منتهی به بم سیل خیز هستند.

وی یادآوری کرد: با توجه به فصلی بودن بارندگی ها نمی توان تنها بر مسیر های حادثه خیز متمرکز بود و احتمال بروز سیل در همه جا وجود دارد.

منوچهری در عین حال اظهار امیدواری کرد بارش های پاییزی به قدر مکفی باشد و باران رحمت الهی همچنان ببارد.

مریم سلاجقه، کارشناس هواشناسی استان اعلام کرده بود: سامانه‌ای بارش زا هم‌اکنون در حال وارد شدن به استان کرمان است که موجب بارندگی‌های شدید خواهد شد.

وی بیشترین حجم بارندگی‌ها را در جنوب و جنوب غرب استان دانست و گفت: البته این سامانه به‌تدریج تمام استان را در برخواهد گرفت.

وی نسبت به بروز سیل در مناطق جنوبی استان هشدار دارد و افزود: از مردم می‌خواهیم به‌صورت جدی نکات ایمنی را رعایت کنند و از رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور شوند.

سلاجقه ادامه داد: این سامانه تا انتهای هفته در استان فعال است و به‌صورت متناوب موجب بروز بارندگی‌های سیل‌آسا، رعدوبرق و بارش تگرگ خواهد شد.

وی گفت: اوج فعالیت این سامانه آب‌گرفتگی معابر را در بر خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز