مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان مطرح کرد:

همکاری با دانشگاه باهنر کرمان فرصت مغتنمی برای معرفی میراث فرهنگی

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۷:۳۹:۱۱
کد خبر: ۳۴۱۰۰۷
همکاری با دانشگاه باهنر کرمان فرصت مغتنمی برای معرفی میراث فرهنگی
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: همکاری با دانشگاه باهنر کرمان فرصت مغتنمی برای معرفی میراث فرهنگی و رونق گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی " در جلسه با معاونین دانشگاه شهید باهنر کرمان به انعقاد تفاهم نامه میان میراث فرهنگی و دانشگاه باهنر تاکید کرد ، افزود:  انعقاد این گونه تفاهم نامه ها موجب توسعه علمی و فرهنگی استان می شود بطوریکه دانشجویان با بهره برداری از آثار فرهنگی و تاریخی استان، اقدامات موثری در جهت ارایه طرح های علمی و پژوهشی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی ارائه و در امور اجرایی نقش راهنما را ایفا خواهند کرد.

وی به ارتباط منطقی و اصولی میان این دو دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت:  همکاری میراث فرهنگی و دانشگاه باهنر کرمان فرصت مغتنمی برای معرفی میراث فرهنگی و در نهایت رونق گردشگری است که با اجرای برنامه های مشترک علمی، فرهنگی، پژوهشی و گردشگری می توان به اهداف عالی و بلند مدت دست یافت.

وفایی با بیان اینکه باید از دانشجویان به عنوان پشتوانه علمی در بهتر انجام شدن کارها استفاده کرد ، تصریح کرد: قشر دانشجو این جامعه باید به درک درستی از داشته های تاریخی و فرهنگی به یادگار مانده از گذشتگان دست یافته و در جهت حفاظت و نگهداری از این مواریث تاریخی ارزشمند تلاش کنند.

وی به همکاری در زمینه برگزاری اردوها و بازدید از ابنیه تاریخی و موزه ها  و کمک به راه اندازی انجمن های دوستدار دانشجویی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دانشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست ها و همایش ها مرتبط با سه حوزه میراث فرهنگی می تواند به شناخت هر چه بیشتر دانشجویان با این حوزه ها کمک شایانی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان تاکنون ثبت جهانی سه اثر تاریخی را در پرونده خود دارد و امیدواریم که دانشجویان علاقمند بتوانند در روند ثبت آثار دیگر  از جمله کویر لوت و سه قنات قدیمی کرمان ما را یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز