معاون خدمات شهری شهرداری کرمان خبر داد:

صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی با حذف جمع آوری زباله در روز

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۱:۳۴
کد خبر: ۳۹۸۲۶۶
صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی با حذف جمع آوری زباله در روز
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان از اجرای طرح عدم جمع آوری زباله در طول روز و صرفه جویی 10 میلیارد ریالی با اجرای این طرح در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدرضا محمدرضاخانی در جلسه ای که با حضور معاونان خدمات شهری شهرداری‌های مناطق چهارگانه و مدیر عامل و معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان برگزار شد،گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید به سمت و سویی حرکت کنیم که بیشترین بهره وری را با استفاده از حداقل امکانات داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی های به عمل آمده و آنالیز کارشناسان حوزه معاونت خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماند، با حذف خودروهای سیار که به صورت مازاد بر سازمان و در طول روز اقدام به جمع آوری زباله ها می‌کنند، کاهش چشمگیر هزینه ها را شاهد خواهیم بود، گفت: در این صورت در پایان هر سال مبلغی در حدود  10 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری در ادامه افزود: وقتی سازمان مدیریت پسماند به طور سازماندهی شده، در طی یک فرایند وسیع و با امکانات و نیروهای انسانی بسیار زیاد، در طول شب اقدام به جمع آوری زباله می‌کند، دیگر جمع آوری زباله در طول روز معنایی نخواهد داشت و باید با آموزش صحیح و اطلاع رسانی وسیع به آن دسته از شهروندان و کسبه که در طول روز  اقدام به گذاشتن زباله درب منازل و محل کسب و کار خود می‌کنند، از این عمل ممانعت به عمل آورد.

دکتر محمدرضاخانی همچنین از برخورد قانونی با کارگاه‌های بازیافت که بدون مجوز اقدام به جمع آوری و بازیافت زباله ها می‌کنند، خبر داد و افزود: در ابتدای امر نسبت به شناسایی حدود 200 کارگاه بازیافت فعال در سطح شهر کرمان اقدامات لازم به عمل آمده و در مرحله بعد نسبت به ساماندهی و قانونمند کردن آنها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی خودروهایی که به صورت مستقل اقدام به جمع آوری زباله، کارتن و مواد بازیافتی می‌کنند، تصریح کرد: با همکاری واحد اجرائیات شهرداری از فعالیت این دسته از خودروها ممانعت به عمل آمده و با رانندگان آنها برخورد قانونی خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از آن دسته از شهروندانی که در شب و راس ساعت مقرر زباله های خود را درب منزل و یا محل کسب و کار خود گذاشته و در راستای جمع آوری به موقع و تفکیک و دفع زباله‌ها با ماموران شهرداری همکاری می‌کنند، گفت: انتظار ما از سایر شهروندان که نسبت به این مسئله کم لطفی می‌کنند، این است که با همسو شدن و همت خود ما را در این امر مهم یاری کرده و موجبات به وجود آمدن محیطی زیبا و تمیز و عاری از هرگونه زباله را فراهم آورند.

در پایان این نشست و در راستای فرهنگ سازی و آموزش صحیح نحوه جمع آوری و تفکیک زباله، مقرر شد مناطق چهارگانه شهرداری کرمان با توجه به وسعت و تفکیک نواحی تنظیف زیرمجموعه خود، نسبت به طراحی و چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی اقدام کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز