مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

ارسال ۲۳۶ طرح به جشنواره تجارب و نوآوری های انجمن اولیاء و مربیان مدارس استان

۱۳۹۵/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۵:۵۹
کد خبر: ۴۰۷۰۴۸
ارسال ۲۳۶ طرح به جشنواره تجارب و نوآوری های انجمن اولیاء و مربیان مدارس استان
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از ارسال 236 طرح به جشنواره تجارب و نوآوریهای انجمن اولیاء و مربیان مدارس استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در آیین اختتامیه جشنواره تجارب و نوآوری های انجمن اولیاء و مربیان مدارس استان کرمان افزایش مشارکت خانواده ها درفعالیتهای آموزشی و تربیتی مدرسه، ایجاد خلاقیت ونوآوری در فعالیت های انجمن های اولیا ومربیان و  ارتقاء کمی و کیفی امورآموزشی و پرورشی مدارس را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی گفت: این جشوار در دو  بخش طرح های اجرایی و مطالعاتی و پیشنهادی در حوزه های مشارکت اولیاء و مربیان و حوزه آموزش و راهنمایی برگزار شده است.

محسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تعلیم و تربیت تعطیل شدنی نیست، اظهار کرد: تعلیم و تربیت از ابتدای خلقت انسان آغاز و تا آخرین لحظه حیات ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه خصوصیات و نیاز های غریزی انسان در جهت صحیح قرار گیرد باید انسان آگاهی پیدا کند و تربیت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش موثر تربیتی خانواده گفت: پدر و مادر اولین راهنمایان  فرزندان هستند و هر رفتار و فعالیت والدین برای آنها الگوست.

محمد محسن بیگی تصریح کرد: بخش زیادی از شخصیت افراد تا سن هفت سالگی شکل می گیرد و اولیاء به همراه سایر ابزارهای تربیتی،  بیشترین تاثیر گذاری را  در شکل گیری شخصیت دارند.

وی افزود: دانش آموزان در سال های اولیه تحصیل معلمان و مدرسه را به عنوان منجی و محل پیشرفت و ترقی خود می دانند، اما این نظر دانش آموزان نسبت به معلمان در طی زمان به علت تنوع الگوها کمتر شده و همسالان را به عنوان مرجع و پناهگاه خود می شناسند.

محسن بیگی گفت: بر اساس پژوهش های صورت گرفته در پایه نهم تحصیلی مدارس استان کرمان، همسالان و دوستان جایگاه اول تاثیر گذاری را در دانش آموزان دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان فاصله ایجاد شده بین فرزندان و اولیاء را یک آسیب دانست و اظهار داشت: والدین و معلم باید حلقه اتصال فضای ایجاد شده بین دانش آموزان و خودشان را تقویت کنند.

محمد محسن بیگی با تاکید بر تقویت ارتباط اولیاء با مدرسه، گفت: استفاده از فکر و اندیشه اولیاء در برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش، زمینه ساز تحقق اهداف پرورشی و آموزشی است.

بر پایه این گزارش؛ مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تجارب و نوآوریهای انجمن اولیاء و مربیان مدارس استان برگزار و از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز