مراد حاج‌جعفری، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان و عضو هیئت مدیره باشگاه مس کرمان:

من یک سرمایه برای فوتبال استان هستم/ عملکرد دادگر در کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قابل قبول بود/ از کسانی که به هیئت فوتبال تهمت زدند، شکایت خواهم کرد/پس ار اتمام دوره سرپرستی‎‌ام در باشگاه به بازی گرفته نشدم

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۸:۳۷:۱۷
کد خبر: ۴۰۹۳۱۲
من یک سرمایه برای فوتبال استان هستم/ عملکرد دادگر در کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قابل قبول بود/ از کسانی که به هیئت فوتبال تهمت زدند، شکایت خواهم کرد/پس ار اتمام دوره سرپرستی‎‌ام در باشگاه به بازی گرفته نشدم
مراد حاج جعفری که ریاست هیئت فوتبال استان کرمان را برعهده دارد و عضو هیئت مدیره باشگاه مس نیز می‌باشد در یک نشست خبری حاضر شد و علاوه بر گزارشی از عملکرد هیئت فوتبال، در مورد اتفاقات اخیر باشگاه مس کرمان نیز سخن گفت:

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس هیئت فوتبال استان کرمان اظهار داشت: هیات فوتبال کرمان در بین سه هیات فوتبال برتر کشور قرار دارد و از سال 88 به بعد که بنده سکان هدایت این هیات را به عهده گرفتم در زمینه فعالیت‌های توسعه‌ای گام‌های موثر و مفیدی برای فوتبال استان برداشته شد.

 

من یک سرمایه برای فوتبال استان هستم
حاج جعفری گفت: استعداد در فوتبال کرمان به وفور یافت می شود اما یکی از مشکلات اساسی ما عدم استفاده  باشگاه ها از استعدادهاست و در این زمینه کمیتمان لنگ است. هم چنین در بخش داوری و مربیگری نتوانستیم حق مطلب را ادا کنیم و مربیانی که در سطح لیگ برتر از انها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: برای فوتبال هیچ تلاشی فروگذار نکردم وتاکنون همه توان و انگیزه ام را برای ارتقا فوتبال به کار بسته ام حتی زمانی که با یک بیماری سنگین دست و پنجه نرم می کردم از وقت و زندگی ام برای فوتبال کرمان صرف کردم تا مبادا متوجه ضربه شود.
حاج جعفری افزود: اما کسانی همواره تهمت های ناروا وناحق می‌زدند و هیات فوتبال و شخص بنده را عامل ناکامی های خود می دانستند.
وی بیان کرد: من یک سرمایه برای فوتبال استان هستم و سالها طول می کشد تا یک سرمایه تربیت شود و بتواند برای فوتبال استان خدمت کند اما متاسفانه در کرمان همیشه خودزنی و سوزاندن سرمایه ها وجود داشته است و به جای آنکه فکری برای حل مشکلات شود با پیدا کردن مقصرهای زیاد و بعضا ناحق سعی می کنیم دامنه مشکلات را وسیع تر کنیم و این آفتی است که نه تنها دردی از ما دوا نمی کند بلکه بر انبوه مشکلات می افزاید.

 

عملکرد دادگر در کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قابل قبول بود
 
رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد علیرضا دادگر در کمیته آموزش هیئت فوتبال استان کرمان اذعان داشت: عملکرد دادگر در حوزه آموزش در هیئت قابل قبول و قابل دفاع بود ولی ایشان با کمبود وقت مواجه بود.
حاج‌جعفری ادامه داد: بنده حتی به ایشان به دلیل پیگیری و جدیت‌شان در کار، ریاست کمیته داوران را پیشنهاد دادم که متاسفانه به دلیل کمبود وقت نتوانستند این مسئولیت را نپذیرفتند.
وی افزود: به هرحال ایشان در کمیته آموزش خوب کار کرد که حالا بعد از رفتن ایشان آقای عبدالرشیدی به عنوان رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال منصوب شدند.

 

دوسال پیش با جدیت موافق خرید امتیاز تیم لیگ برتری بودم
 
وی درباره اقداماتی که خرید امتیاز تیم لیگ برتری برای مس کرمان انجام داده بود، گفت: در زمانی که مس به لیگ دسته یک سقوط کرد مشکلاتی برای باشگاه راه آهن پیش آمده بود و ماجرای بابک زنجانی رخ داده بود. در آن زمان در استان تصمیم گیری شد که امتیاز لیگ برتری این باشگاه خریداری شود و در اختیار مس قرار گیرد، من تمام تلاشم را کردم اما آقایان پشت مرا خالی کردند حتی قرارداد واگذاری امتیاز مس به کرمان هم به مرحله نهایی رسید اما ناگهان روز بعد تصمیم بر این شد این پول به تهران نرود.

 

در زمانی که من سرپرست باشگاه مس بودم، لیدرها چهار گروه شده بودند
 
مراد حاج جعفری در مورد تشکیل مجدد کانون هواداران گفت: در ان زمان با لیدرها جلسه ای برگزار کردم که متوجه شدیم عده ای از آن ها با جهرمی مشکل دارند، عده ای با شخص دیگری و همینطور اختلاف نظراتی وجود داشت که ما خودمان را مقابل چهار گروه مختلف می دیدیم. 
وی اضافه کرد: به لیدرها سرفصل بودجه را نشان دادم و گفتم برای کانون هواداران بودجه ای در نظر گرفته نشده است، اگر دوست دارید همراه ما باشید بیایید و در راه خدا و با عشق‌تان با ما همکاری کنید که البته آن‌ها اعلام کردند چگونه مدیران قبلی به ما پول پرداخت می کردند شما هم همان کار را کنید که بنده مخالفت کردم و نتیجه‌ای حاصل نشد.
حاج‌جعفری افزود: ولی به روابط عمومی نامه‌ای نوشتم و خواستم که در سایت باشگاه فراخوان بزند و اعلام کند که قصد تشکیل مجمع برای کانون هواداران داریم و هرکس دوست دارد می تواند ثبت نام کند.

 

به هیچ وجه اعتقادی به بار فنی بگوویچ نداشتم
 
حاج جعفری با اشاره به دوران سرپرستی خود بر مس اظهار داشت: زمانی که سرپرست مس شدم 38 روز تا شروع بازی ها فرصت بود و بگوویچ از قبل انتخاب شده بود و من به هیچ وجه اعتقادی به بار فنی این مربی کروات نداشتم اما دور از اخلاق بود که با بگوویچ قرارداد نبندم حتی لیست بازیکنانی را که مربیان و کارشناسان فوتبال کرمانی درخواست دادند را پیگیری کردم و یک بازیکن خارج از لیست آقایان را به کرمان نیاوردم.

 

یک بازیکن خارج از لیست آقایان را به کرمان نیاوردم
 
مراد حاج‌جعفری در ادامه گفت: در جلسه ای از آقایان ولی میرزایی، آرتا منهاجی، وینگو، جهرمی و حتی محمودی‌نیا درخواست کردم که در هر پست سه بازیکن مورد نظرشان را جداگانه با قیمت لیست کنند. سپس در جلسه ای دیگر با آقایان وینگو، جهرمی،منهاجی و طهان زاده بازیکنان را درجه بندی کردیم و کار مذاکرات را شروع کردیم و لیست بازیکنانی را که درخواست دادند را پیگیری کردم و یک بازیکن خارج از لیست آقایان را به کرمان نیاوردم. 
وی اضافه کرد: البته بنده شخصا در مذاکرات ورود نکردم و فقط لحظه آخر برای ثبت قرار داد با آن ها رو به رو می شدم. در رابطه با انتخاب احمد نخعی باید عنوان کنم که در ابتدا آقایان هاشمی و جهرمی همراه تیم بودند و در اردوی کرج ظاهرا اختلاف نظری بین آن ها پیش آمد و بنده بنا به مصلحت تیم تصمیم گرفتم سرپرست را عوض کنم.

 

از کسانی که به هیئت فوتبال تهمت زدند، شکایت خواهم کرد
 
وی افزود: کسانی که از تریبون‌های متفاوت به من تهمت زدند و بنده را خائن خطاب کردند را به خدا واگذار می‌کنم و از حق خودم برای شکایت می‌گذرم  اما از حق هیات فوتبال استان نمی‌توانم بگذرم و این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.
همچنین در زمانی که سرپرست باشگاه بودم طی قرار دادی که با یک برنامه ورزشی که از صدا وسیما پخش می‌شد بسته شد قرار شد به این برنامه 50 میلیون پرداخت شود که برای باشگاه مس کرمان تبلیغ کند که این برنامه در اقدامی به من تهمت ناروا زد.

حاج جعفری ادامه داد: شش ماه در باشگاه فعالیت کردم و یک ریال حقوق نگرفتم، فقط می خواستم ثابت کنم که بدون پول نیز می‌شود مدیریت کرد. سال های سال بنده را حمایت کردند و به تجربیات من افزودند و امروز که باید ثمره این سرمایه گذاری را از من بخواهند، به جایش تهمت می زنند و من را خراب می کنند م بنده را متهم به تبانی با مازندرانی‌ها می‌کنند.

 

پس ار اتمام دوره سرپرستی‎‌ام در باشگاه به بازی گرفته نشدم

وی در پاسخ به این سوال که آیا بین اعضا هیئت مدیره باشگاه اختلاف و شکاف وجود دارد، اظهار داشت: بین اعضاء هیات مدیره باشگاه هیچ زمان شکافی وجود نداشته و حتی خود من بعد از انتخاب آقای موسوی بارها با ایشان تماس گرفتم و بار ها همراه تیم بودم و از تیم و باشگاه با اینکه بی مهری هایی دیدم ولی همواره حامی تیم بوده‌ام ولی من به پس از اتمام دوران سرپرستی در باشگاه به بازی گرفته نشدم و از من حتی کوچک‌ترین مشورتی هم گرفته نشد.

 

 

استاندار سابق کرمان قول کمک یک میلیارد تومانی برای برگزاری مسابقات آسیایی را داد که نهایتا پرداخت نکرد 
 
حاج جعفری همچنین به مسابقات جوانان آسیا در کرمان اشاره و عنوان کرد: هیات فوتبال میزبانی مسابقات جوانان آسیا را بر عهده گرفت و این اقدام برای پیشرفت فوتبال کرمان و پرآوازه شدن نام فوتبال استان حدودا دوسال پیش انجام دادیم. در ابتدا در شورای برنامه ریزی استان، آقای نجار استاندار وقت کرمان  مصوب کرد که یک میلیارد تومان جهت اجرای این مسابقات درکرمان پرداخت کند اما اکنون که دوسال از آن مسابقات گذشته فقط 60 میلیون تومان به ما داده اند که ان را هم به حساب اداره کل ورزش ریختند و ما به هزار بدبختی دوباره پول را از آن‌ها گرفتیم و این در حالی است که 950 میلیون تومان برای آن مسابقات هزینه شد و ما هنوز گرفتار آن بدهی سنگین هستیم که در آن زمان برای‌مان به یادگار ماند و بعد به ما تهمت مالی می زنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز