اهمال و سهل انگاری در موضوع کاروانسرای وکیل منتهی به تضییع حقوق بیت المال می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۳:۲۵:۰۴
کد خبر: ۴۱۱۲۲۸
اهمال و سهل انگاری در موضوع کاروانسرای وکیل منتهی به تضییع حقوق بیت المال می‌شود
درنشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان ابعاد پرونده کاروانسرای وکیل، بخشی از اراضی الله آباد، شهر جدید دل عالم و برخی موارد دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان روز یکشنبه در این نشست گفت: یکی از مسائلی که در استان کرمان مساله جدی است و مورد اهتمام نیز قرار گرفته، احیا و مرمت آثار فرهنگی استان است.

یدالله موحد ادامه داد: یکی از این موارد کاروانسرای وکیل است که مدت هاست که مدیران استان و سازمان میراث فرهنگی به دنبال مرمت و احیای این مکان بوده اند و قراردادهای متعددی منعقد شده اما متاسفانه اقدامی نشده است.

وی تاکید کرد: براساس گزارشات رسیده نه تنها اقدامی انجام نشده بلکه در تنظیم قراردادها نیز اتفاقاتی رخ داده که منجر به محکومیت سازمان مربوطه و پرداخت میلیاردها ریال خسارت شده است و ضمن آنکه کار این بنا نیز معطل مانده است، برای دولت و بیت المال نیز مسئولیت های سنگینی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بنای کاروانسرای وکیل در حال از بین رفتن است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان باید مسئولان شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی را دعوت کند تا درباره ابعاد اجرای این طرح پاسخگو باشند.

این مقام قضائی گفت: اهمال و سهل انگاری در این موضوع منتهی به تضییع حقوق بیت المال می شود.

وی افزود: در صورت نیاز امکان تعقیب کیفری این افراد وجود دارد.

وی به تصرفات غیر قانونی در روستای الله آباد نیز اشاره و بیان کرد: در این رابطه باید با دقت بیشتر و سرعت بالاتری مسائل مربوط به این پرونده مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر تشکیل کارگروهی برای بررسی پلاک لطف آباد و الله آباد تاکید کرد و گفت: این کمیته باید ظرف  10 روز این موضوع را بررسی کرده و گزارش ان را به شورای حفظ حقوق بیت المال منعکس کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تاغزارها نیز تصرفاتی صورت می گیرد که در این رابطه باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز