معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

پژوهش نقش بی بدیلی در تعیین بهترین مسیر برای تربیت دانش آموزان تراز اول در جمهوری اسلامی دارد

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۰۸:۵۸:۲۳
کد خبر: ۴۱۲۵۲۶
پژوهش نقش بی بدیلی در تعیین بهترین مسیر برای تربیت دانش آموزان تراز اول در جمهوری اسلامی دارد
وی خاطر نشان کرد: اگر به دنبال آموزش و پرورش پویا و تربیت دانش آموزان تراز اول در جمهوری اسلامی هستیم، پژوهش نقش بی بدیلی در تعیین بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف مهم دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان، استفاده از خلاقیت های پژوهشی معلمان در حل مسائل آموزشی و پرورشی، مشارکت فعال در امر تغییر و بازسانی مداوم نظام آموزشی و ارتقا منزلت و جایگاه پژوهش و پژوهشگر در جامعه را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

حمید رضا دعاگویی گفت: این جشنواره در 8 محور تجلیل از معلمان برتر پژوهنده استانی و منطقه ای، مولفان برتر مقالات علمی و پژوهشی، استادان راهنمایی برتر پژوهشسرای استان، مخترعان برتر فرهنگی، ادارات برتر پژوهشی، روسای مرکز پژوهش های علمی و آموزشی، چهره های ماندگار و بنیان گذاران مرکز پژوهش های علمی و آموزشی و معلمان برگزیده جلوه ها ی ویژه معلمی در سال 1395 برگزار شد.

دعاگویی افزود: در سند چشم انداز توسعه و اسناد تحولی به آموزش و پرورش در صدر نظام های آموزشی اشاره شده که در حال حاضر با آن هدف گذاری فاصله داریم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: پژوهش و استفاده از تحقیق در برنامه های آموزش و پرورش نقش مهمی در رسیدن به وضعیت مطلوب و پیدا کردن کوتاه ترین مسیر و کمترین هزینه دارد.

حمید رضا دعاگویی خاطر نشان کرد: طرح آینده پژوهی در آموزش و پرورش استان کرمان برای دستیابی به نظام آموزشی مطلوب آرمانی در حال اجراست.

وی با اشاره به تشکیل هسته های پژوهشی در استان گفت: در حال حاضرهسته های پژوهشی در 13 شهر و منطقه استان تشکیل شده اند و لازم است تشکیل این هسته ها در سایر مناطق آموزشی نیز پیگیری شود.

بر پایه این گزارش؛ نخستین جشنواره علمی و پژوهشی آگیرا با حضور«شهاب الدین غندالی» مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، «محمد تقی زاده» و «ابراهیم جهانگیری» مدیران  کل اسبق و سابق  آموزش و پرورش استان و جمعی از فرهنگیان در مرکز پژوهش های  علمی - آموزشی کرمان برگزار شد.

 

نظر شما