مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خبر داد:

طرح دهکده صنایع دستی سیرجان در دست پیگیری

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۰۸:۳۹:۵۹
کد خبر: ۴۱۳۶۲۳
طرح دهکده صنایع دستی  سیرجان در دست پیگیری
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طرح دهکده صنایع دستی با محوریت گلیم شیریکی پیچ در شهرستان سیرجان در دست پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی"  با اشاره به 20 خرداد ماه، روز جهانی صنایع دستی، افزود: به مناسبت این روز برنامه های مختلفی از سوی معاونت صنایع دستی استان در نظر گرفته شده است که انجام می گیرد.

وی به پیگیری طرح دهکده صنایع دستی در روستای دارستان، شهرستان سیرجان اشاره کرد و اظهار داشت: موزه و بازارچه صنایع دستی با محوریت گلیم شیریکی پیچ در جهت ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ در دست اجرا است.

وفایی از اعلام رسمی ثبت ملی گلیم شیریکی پیچ در روز جهانی صنایع دستی خبر داد و بیان داشت: پرونده جهانی شدن گلیم شیریکی پیچ نیز جهت ارسال به یونسکو آماده شده وامیدواریم در سال 2017 یکی ازنامزدهای دریافت لوح یونسکو باشد.

وی به تالیف کتاب شیریکی پیچ توسط یکی از اساتید کرمانی اشاره کرد و گفت : این کتاب نوشته شده و اماده چاپ است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه به معرفی و عرضه صنایع دستی استان در نمایشگاه قران اشاره کرد، تصریح کرد: با توجه به همزمانی آغاز ماه مبارک رمضان وروز جهانی صنایع دستی، انواع مختلف صنایع دستی در نمایشگاه قران به نمایش درمی آید.

وی بازدید از کارگاههای صنایع دستی ودیدار باپیشکسوتان صنایع دستی را از جمله برنامه های روز جهانی صنایع دستی دانست و بیان داشت: در شهرستانهای دیگر استان همچون زرند نیز برنامه ای تحت عنوان

"صنایع دستی از دیروز تا امروز" از سوی هنرمندان وصنعتگران زرندی در محل مجموعه دیلمقانی برگزار خواهد شد.

وفایی اظهار کرد: هماهنگی لازم جهت سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه با رویکرد نقش صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت دستگاههای مختلف از این حوزه از دیگر برنامه های مورد نظر شهرستانهای استان می باشد، انجام می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش رایگان صنایع دستی به علاقمندان و نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان بم نیز انجام خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز