نقش مهم رسانه ها در تبیین جایگاه وخدمات قوه قضاییه در نظام سیاسی جمهوری اسلامی

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۵:۴۷:۲۷
کد خبر: ۴۱۴۴۳۳
نقش مهم رسانه ها در تبیین جایگاه وخدمات قوه قضاییه در نظام سیاسی جمهوری اسلامی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جایگاه و خدمات قوه قضاییه در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران باید طی هفته قوه قضاییه از سوی مسئولین،رسانه ها،نهاد ها و ادارات تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد صبح امروز در شورای قضایی استان با هدف هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته قوه قضاییه در محل سالن اجتماعات دادگستری کل اظهار داشت: شهید بهشتی بنیانگذار نظام قضایی در جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان  با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در تبیین جایگاه قوه قضائیه،بیان داشت: جایگاه قوه قضاییه در نظام سیاسی جمهوری اسلامی باید طی هفته قوه قضاییه تبیین شود و وظایف و اختیارات دستگاه قضایی به اطلاع مردم برسد.

شورای قضایی استان با هدف هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته قوه قضاییه در محل سالن اجتماعات دادگستری کل با حضور رئیس کل دادگستری و مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

در این نشست برنامه‌های پیشنهادی دستگاه قضایی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه به دستگاه‌ها ارائه شد و مدیران نیز درباره برنامه‌های هفته قوه قضاییه به ایراد سخن پرداختند.

 

ضرورت ارائه دستاوردها ی قوه قضائیه  به مردم

رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان گفت: دستاوردها، توفیقات و چالش‌های دستگاه قضایی در هفته قوه قضاییه به مردم استان کرمان ارائه می‌شود.

محمدباقر اسلامی در شورای قضایی استان با هدف هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای گرامیداشت هفته قوه قضاییه در محل سالن اجتماعات دادگستری کل اظهار داشت: سال گذشته یک تجربه نو صورت گرفت با این تفکر که شهید بهشتی شخصیتی بین‌المللی است بنابراین تمام سازمان‌ها باید دست‌به‌دست هم دهند تا بخشی از دِینی ادا شود که این شهید بزرگوار به گردن همه ما دارد.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری نیز با همین دید که شهید بهشتی به همه متعلق است برای اجرای برنامه‌های هفته قوه قضاییه گام برمی‌داریم، یادآور شد: دستاوردها، توفیقات و چالش‌های دستگاه قضایی در هفته قوه قضاییه به مردم استان کرمان ارائه می‌شود.

معاون دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: دیدار با مسئولان ارشد استانی ازجمله آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و پرداختن به شخصیت شهید بهشتی با همکاری سایر دستگاه‌ها، از جمله برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان کرمان است.

اسلامی همچنین اقدامات شهرداری کرمان در هفته قوه قضاییه سال گذشته را مطلوب خواند و از ارائه برنامه‌های پیشنهادی از جمله اطلاع‌رسانی و تبلیغات شهری، انتشار ویژه‌نامه و ساخت سردیس شهدای دستگاه قضایی، نامگذاری معابر، میادین و پل‌ها به نام شهدای قوه قضاییه به شهرداری در این هفته خبر داد.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌هایی چون هماهنگی با رسانه‌ها برای تبلیغات، نصب بنر توسط کانون‌های تبلیغاتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه، نمایش فیلم و شب شعر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ارائه شده است.

اسلامی افزود: برنامه‌های پیشنهادی برای نیروی انتظامی در هفته قوه قضاییه نیز شامل گلباران مزار شهدا و برگزاری نشست‌های مشترک است.

وی ابراز داشت: بازدید استاندار کرمان از وضعیت محاکم، پزشکی قانونی و زندان، جلسه مشترک شورای اداری و شورای قضایی، نصب بنر، نیز به عنوان برنامه‌های پیشنهادی برای استانداری در هفته قوه قضاییه است.

معاون دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: برگزاری آیین هفت تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای وی نیز به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان پیشنهاد می‌شود.

اسلامی همچنین به ارائه برنامه‌های پیشنهادی به بنیاد شهید و امور ایثارگران شامل برگزاری آیین گلباران مزار شهدا و تابلوهای کاشی‌کاری از شهدای دستگاه قضایی پرداخت.

وی ادامه داد: معرفی شخصیت شهید بهشتی و خدمات و مشکلات قوه قضاییه توسط روحانیون و حضور قضات در مساجد نیز به اداره کل تبلیغات اسلامی پیشنهاد می‌شود.

این مقام قضایی اظهار داشت: اختصاص وقت سخنرانی قبل از خبطه‌های نمازجمعه به مسئولان قضایی در سراسر استان و طرح موضوع معرفی شهید بهشتی و خدمات و چالش‌های قوه قضاییه توسط ائمه جمعه نیز جزو برنامه‌های پیشنهادی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز