علی مصطفوی، مدیرعامل شرکت گلاب زهرا:

گلاب تا ۵۵ سال در هوای خنک و فضای بدون نور خراب نمی شود/گلاب زهرا در مجموع هشت تن ظرفیت تولید دارد

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۰:۰۲:۰۷
کد خبر: ۴۱۵۶۶۳
گلاب تا ۵۵ سال در هوای خنک و فضای بدون نور خراب نمی شود/گلاب زهرا در مجموع هشت تن ظرفیت تولید دارد
اعضای انجمن گیاهان دارویی کرمان از روند تولید گلاب و سایر عرقیجات درکارخانه گلاب زهرا واقع در لاله زار بردسیر بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرعامل شرکت گلاب زهرا و رییس انجمن گیاهان دارویی کرمان با اشاره به اینکه مرحوم همایون صنعتی زاده و همسرش شهین دخت سرلتی (صنعتی) با تاسیس این کارخانه در سال 57، فرآیند گلاب‌گیری را آغاز کردند، گفت: در حال حاضر 50 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که اولویت پذیرش با فرزندان پرورشگاه صنعتی و سپس با مردم لاله زار است.

علی مصطفوی افزود: اولین دستگاه تقطیر صنعتی کارخانه گلاب زهرا با ظرفیت 500 کیلوگرم راه اندازی شد که در حالت بهینه آن، 350 کیلوگرم گل محمدی و هزار لیتر آب، با بخار غیرمستقیم به گلاب تبدیل می شود. وی اظهار داشت: به ازای 350 کیلوگرم گل محمدی در مدت چهار ساعت 350 لیتر گلاب به دست می آید و  به دلیل ماده الکلی موجود در گلاب، این محصول تا 55 سال در هوای خنک و فضای بدون نور باقی می ماند و خراب نمی شود.

مصطفوی، به ساخت دستگاه‌های مورد نیاز این کارخانه در داخل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه تبدیل گلاب به اسانس دوم که در داخل ساخته شده، دو برابر دستگاههای خارجی مشابه سرعت دارد و پساب اسانس دوم از خواص نگهدارنده طبیعی بالایی برخوردار است. وی ادامه داد: تا سال گذشته ظرفیت تولید کارخانه پنج تن در شبانه روز بود که به دلیل زیادبودن گل محمدی در منطقه، 10 دستگاه تقطیر با ظرفیت یک تن اضافه شد که در مجموع هشت تن ظرفیت تولید دارند.

رییس انجمن گیاهان دارویی کرمان بیان کرد: این کارخانه 70 درصد گل مزارع منطقه را گلاب گیری می کند و  پنج درصد از اسانس دنیا در فاز سوم این کارخانه تولید می شود.

گفتنی است اعضای انجمن گیاهان دارویی کرمان از دستگاههای تقطیر، اسانس گیر و بسته بندی کارخانه گلاب زهرا بازدید کردند و در پایان با حضور بر مزار مرحوم صنعتی و همسرش، ضمن قرائت فاتحه یاد آنها را زنده نگه داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز