مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

۳۰۴۵۰ بی سواد و کم سواد در چرخه سواد آموزی استان کرمان آموزش دیده اند

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۱:۲۱:۳۵
کد خبر: ۴۱۸۳۱۰
۳۰۴۵۰ بی سواد و کم سواد در چرخه سواد آموزی استان کرمان آموزش دیده اند
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 30 هزار و 450 بی سواد یا کم سواد در چرخه سواد آموزی استان کرمان در سال 94 آموزش دیده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن‌بیگی در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در محل مهمانسرای فرهنگیان اظهار داشت: شاید کمتر جامعه ‌ای را سراغ داشته باشیم که به توسعه یافتگی رسیده و مردم آن کشور از نظر سیاسی، اخلاقی و اقتصادی رشد پیدا کرده باشند بدون آنکه به بحث سواد توجه کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه جهل و جهالت از نظر بزرگان دینی ما بزرگترین فقر است، ابراز داشت: اسلام همواره به بحث سوادآموزی توجه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: 60 درصد جمعیت ایران در ابتدای انقلاب اسلامی بی‌سواد قلمداد می‌شدند و نهضت سوادآموزی توسط امام خمینی (ره) برای ریشه‌کنی بی‌سوادی راه‌اندازی شد.

محمد محسن بیگی ابراز داشت: آمار بی‌سوادی افراد 10 تا 49 سال در استان کرمان سنگینی می‌کند و باید ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان به نقطه‌ای برسد که قابل افتخار باشد.

وی افزود: سوادآموزی یکی از بخش‌های مهم برای توسعه جامعه در حوزه‌های مختلف است و امکان رسیدن به نقطه صفر بی‌سوادی در  16 منطقه آموزشی استان کرمان وجود دارد و باید هر چه سریع‌تر این شهرستان‌ها و بخش‌ها را تعیین تکلیف کرد.

محسن بیگی تصریح کرد: برای هر سوادآموز در استان کرمان حدود یک میلیون تومان هزینه می‌شود در حالی که سرانه مدارس غیردولتی در استان کمتر از این مبلغ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: شناسایی بی‌سوادان و هدایت آنها به سمت سوادآموزی عزم ملی می‌طلبد و اقداماتی در این زمینه انجام شده تا بتوان از تمام ابزار و ظرفیت‌ها برای ریشه‌کنی بی‌سوادی استفاده کرد.

محمد محسن‌بیگی با اشاره به اینکه 20 هزار نفر در استان کرمان در سال گذشته زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفتند، عنوان کرد: باید بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی طی پنج تا شش سال در استان کرمان محقق شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به آموزش 30 هزار و 450 بی سواد و کم سواد در چرخه سواد آموزی استان در سال 94 ، گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سال 95  حجم ابلاغی پوشش در استان کرمان 32 هزار و 450 بی سواد و کم سواد می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز