برگزاری بازی‌های بومی و محلی در شهرستان بافت

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۴:۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۱۹۱۸۵
برگزاری بازی‌های بومی و محلی در شهرستان بافت
بازی‌های بومی و محلی در شهرستان بافت با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ بازی‌های بومی و محلی به دلیل آن حس نوستالژیکی که دارند همواره در بین مردم از جایگاه بسیار ویژه و خاصی برخوردار هستند. روز گذشته نیز طی فراخوانی که برای تماشای این بازی‌ها در شهرستان بافت در فضای مجازی داده شده بود، چمن حسن‌آباد محلی برگزاری این مسابقات میزبان مردمان بی شماری بود که برای تماشای بازی‌های بومی و محلی آمده بودند. این مسابقات به همت حاج امیر پژمان رئیس اسبق شورای شهر بافت و دکتر یوسف علیرضایی رئیس فعلی شورای شهر بافت بین دوطایفه عمویی و علیرضایی برگزار شد و عصر جمعه دلپذیری را برای مردمان این شهرستان رقم زد چرا که هوای خنک و بهاری بافت در فضای سرسبز حسن آباد و همچنین هیجان بازی محیطی مملو از شور و نشاط پدید آورده بود.

photo_2016-06-18_14-03-30

 

مهمان ویژه این مراسم مسابقات علی بختیاری نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه بود که با حضور خود در بین جوانان، باعث به وجود آمدن انگیزه برای ادامه مسابقات این چنینی شد.

photo_2016-06-18_14-03-11

 

داوری این مسابقات نیز بر عهده مرتضی معصوم‌پور و رضا امیرطاهری بود.

photo_2016-06-18_14-03-41

 

این مسابقات در دو بخش برگزار شد. بخش اول طناب کشی بود که دو تیم امتیازها را بین خود تقسیم کردند.

photo_2016-06-18_14-03-49

 

بخش دوم مربوط به بازی محلی گوغار بود. این بازی که در شهرستان بافت پیشینه‌ای طولانی دارد همواره مورد توجه مردم بوده است. مسابقات دیروز در حقیقت باعث شد تا جوانانی که با این ورزش بیگانه بودند در کنار پیشکسوتان این ورزش سنتی به بازی و رقابت بپردازند، کما اینکه علی بختیاری نماینده مردم در مجلس دهم  نیز  دقایقی با بازیکنان همراهی کرد و ضرباتی را به توپ وارد کرد. بسیاری معتقدند بازی بئیسبال نشات گرفته از این بازی می باشد و به گویش ترکی معروف به توپ آغاجی می باشد.

photo_2016-06-18_14-03-37

نظر شما