معاون استاندار و فرماندار رفسنجان:

عزم ملی و مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصادی پویا و ماندگار است

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۴:۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۱۹۷۳۶
عزم ملی و مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصادی پویا و ماندگار است
معاون استاندار و فرماندار رفسنجان گفت: عزم ملی و مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصادی پویا و ماندگار است که امروز به آن نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید ملانوری  در نشست با مسئولان روابط عمومی برخی کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی این شهرستان بیان داشت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه باعث مشکلاتی در خانواد ها شده است.

وی تصریح کرد: مردم نیازمند امنیت، آرامش، نشاط و رفاه و آسایش هستند و مدیران و مسئولین باید مردم تلاش و مردم مشارکت کنند

ملانوری  اضافه کرد اگر شعار های که در این چند سال توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است را دقت کنیم پی به اتصال فرهنگ در جامعه  می بریم و باید برنامه هایی انجام دهیم که فرهنگی و اقتصادی باشد.

فرماندار رفسنجان بیان داشت : بایدبرنامه ها  را باتوجه منطقه بومی‌و محلی اجزا کنیم و  هنر یک مدیر این است که بتواند بخشنامه‌ها را به‌ گونه‌ای بومی‌سازی کند که برنامه‌ها اجرایی و اقدامی شود.

وی با بیان اینکه باید داشته‌های خود را بشناسیم و نسبت به آن مصرف بهینه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همچنین از داشته‌هایمان بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کنیم.

فرماندار رفسنجان عزم ملی و مدیریت جهادی را لازمه تحقق اقتصادی پویا و ماندگار دانست و افزود: مردم و دولت باید انقلابی باشند و با اتحاد و همبستگی سرمایه‌ها را به‌کار گیرند و منافع مشترک داشته باشند.

وی پسته را به عنوان محصولی استراتژیک و منبع اقتصادی شهرستان رفسنجان از سال‌های دور دانست و گفت: امروز وضعیت محصول به دلیل افت سطح آب‌ها و کاهش کیفیت آب‌ها مطلوب نیست و با کاهش تولید پسته مواجه هستیم.

فرماندار رفسنجان ازظرفیت هایی چون پسته که در سال های دور در آمد اقتصادی برای شهرستان و کشور بود اشاره کرد و گفت متاسفانه امروزه با توجه تغیرات آب و هوای و آب شاهد کاهش محصل هستیم ولیباز هم باید از این ظرفیت مهم استفاده کرد.

ملانوری از بزرگترین کارخانه تولید رینگ آلومینیوم خاورمیانه اروندچرخ در رفسنجان یاد کرد و شرکت کارخانجات کاشی الماس کویر و یکی از دو کارخانه فیبرنوری کشور در رفسنجان است و این کارخانه جدیدترین نسل فیبرنوری را تولید می‌کند، یکی از بزرگترین معادن روباز مس دنیا نیز در این شهرستان است و این‌ها ظرفیت‌هایی است که باید به خوبی این شهرستان دانست.

ملانوری بیان کرد: ظرفیت‌ها و منابع انسانی خوبی در این شهرستان موجود است اما باید بدانیم چقدر از آن‌ها استفاده کرده‌ایم.

ملانوری خاطرنشان کرد: ما باید نرخ بیکاری شهرستان را به صفر برسانیم و مردم از بخش کشاورزی به بخش صنعت علاقمندی پیدا کنند ضمن اینکه حفظ باغات موجود پسته و مهد پسته دنیا بودن این شهرستان همچنان به قوه خود باقی بماند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته چهار ناحیه صنعتی در کبوترخان، فردوس، نوق و کشکوییه این شهرستان ایجاد شده و آماده واگذاری به صنایع است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی بین صنعت و جامعه باید استفاده بهینه شود، تصریح کرد: بسیاری از مردم رفسنجان از وجود برخی واحدهای تولیدی در این شهرستان بی‌اطلاع هستند و این ناشی از ضعف روابط‌عمومی است.

ملانوری تصریح کرد: بسیاری از مردم رفسنجان از وجود برخی واحدهای تولیدی در این شهرستان بی‌اطلاع هستند و این ناشی از ضعف روابط‌عمومی است.

ملانوری به کارخانه سیمان زرین اشاره کرد و افزود: با حمایت‌هایی که از این ظرفیت تولیدی شهرستان صورت گرفت امروز با بیش از ظرفیت تولید خود کار می‌کند و پروژه‌‌های بزرگی در شهرستان از محصولات این کارخانه استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به برگزاری همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه در نیمه دوم شهریورماه در رفسنجان اشاره و اظهار کرد: در این همایش تمام توانمندی‌های شهرستان باید معرفی شود.

وی ادامه داد: با دعوت از نخبگان رفسنجانی داخل و خارج از کشور و با حضور سرمایه‌گذاران در بحث اقتصادی شهرستان در این همایش بایدایجاد انگیزه شود و برنامه‌ای خوب برای شهرستان تدوین کنیم.

فرماندار رفسنجان برگزاری بازی‌های بومی‌ محلی کشور، تجلیل از نخبگان، واقفان و خیران و جشن ملی پسته را از برنامه‌های جنبی همایش مذکور برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز