مدیریت روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار کرد:

اولین نشست بایدها و نبایدهای بین المللی سازی دانشگاه

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۲:۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۱۲۲۴
اولین نشست بایدها و نبایدهای بین المللی سازی دانشگاه
اولین نشست بایدها و نبایدهای بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به همت مدیریت روابط بین الملل این دانشگاه برگزار شد.
 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ این نشست با حضور اعضای هیات علمی و روسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی برگزار شد.
 معاون آموزشی دانشگاه در این نشست گفت: برگزاری چنین نشست هایی بسیار ضروری است.
دکتر"مجید فصیحی هرندی" افزود: شاید تا چندین سال پیش فکر می کردیم بین المللی سازی یک کار فانتزی است اما اکنون می بینیم در کشور دانشگاه ها به سوی بین المللی سازی هستند  و ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این زمینه گام بردارد
 وی بیان کرد:  اگر دانشگاه به سمت بین المللی سازی نرود ممکن است از گردونه دانشگاه های  تیپ یک کشور خارج شود و بین المللی سازی لازمه دانشگاه های تیپ یک و قطب کشور است.
 وی خاطرنشان کرد: در بحث بین المللی سازی دانشگاه علاوه بر اینکه آموزش مطرح است باید پژوهش نیز مورد توجه قرار گیرد.
 مشاور رئیس دانشگاه و مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هدف از برگزاری این نشست نزدیک شدن دیدگاه ها به هم و بارش افکار در زمینه بین المللی سازی دانشگاه است.
 دکتر باقر امیر حیدری با اشاره به اینکه در سند 1404 ایران باید دارای ویژگی هایی از جمله توسعه یافتگی با جایگاه اول اقتصادی و فناوری در سطح منطقه در همان سال باشد افزود: در راستای بین المللی سازی دانشگاه تاکنون اقدامات و گام هایی برداشته شده است.
 وی اضافه کرد: از جمله این اقدامات می توان به انعقاد قرارداد مشترک داروسازی برای دانشجویان خارجی و یا راه اندازی مرکز مغز و اعصاب توسط پروفسور سمیعی در کرمان اشاره کرد.
 به گفته وی دانشگاه کرمان تاکنون پیشنهادهایی از دانشگاه های خارجی برای همکاری بیشتر داشته است.
در این نشست مدعوین در زمینه بین المللی سازی دانشگاه دیدگاه های خود را بیان کردند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز